Wydanie wypisu z rejestru gruntów, budynków i lokali oraz wypisu i wyrysu z rejestru gruntów
Ogólny opis
Wydanie wypisu z rejestru gruntów, budynków i lokali oraz wypisu i wyrysu z rejestru gruntów
Opis skrócony
- Zgodnie z art. 24 ust. 5 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne zaświadczenie z ewidencji gruntów i budynków może zostać wydane:
- właścicielom oraz osobom i jednostkom organizacyjnym władającym gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
- organom administracji publicznej albo podmiotom niebędącym organami administracji publicznej, realizującym, na skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
- innych podmiotom niż wyżej wymienione, jeżeli mają interes prawny w tym zakresie związany z gruntami, budynkami lub lokalami będącymi przedmiotem wypisu;
- operatorom sieci w rozumieniu ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku o wydanie:
- wypisu z rejestru gruntów, budynków i lokali;
- wyrysu i wypisu z rejestru gruntów;
- informacji z operatu ewidencji gruntów i budynków;
- wydruku mapy ewidencyjnej;
- kopii dokumentu uzasadniającego wpisy w operacie ewidencyjnym.
- Dokumenty wykazujące istnienie interesu prawnego w uzyskaniu informacji zawierających dane osobowe.
- Dokument potwierdzający tożsamość.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
Termin załatwienia sprawy
Wypisy z rejestru gruntów, budynków i lokali oraz wypisy i wyrysy z rejestru gruntów wydawane są w terminie do 7 dni od złożenia kompletnego wniosku natomiast pozostałe dokumenty do 30 dni od złożenia kompletnego wniosku.
Dodatkowe informacje
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
- Opłatę pobiera się przed udostępnieniem materiałów zasobu lub przed wykonaniem czynności, o których mowa w art. 40 b ust. 1 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, poprzez dokonanie wpłaty na wskazany rachunek bankowy.
- Wysokość należnej opłaty oraz sposób jej wyliczenia określa Dokument Obliczenia Opłaty, który zawiera:
- nazwę jednostki organizacyjnej, która wystawiła dokument;
- identyfikator i datę wniosku o udostępnienie materiałów zasobu albo identyfikator i datę zgłoszenia prac geodezyjnych lub prac kartograficznych;
- nazwy oraz liczbę jednostek rozliczeniowych udostępnianych materiałów zasobu, a także oznaczenia pozycji w odpowiedniej tabeli opłat zawartej w załączniku do ustawy;
- wysokość użytych do wyliczenia podstawowych stawek jednostkowych oraz współczynników korygujących;
- kwotę opłaty;
- datę wystawienia dokumentu oraz podpis organu lub upoważnionej przez niego osoby.
- Dokument Obliczenia Opłaty wystawiany w postaci elektronicznej i generowany z systemu teleinformatycznego w sposób umożliwiający jego wydruk nie wymaga podpisu ani pieczęci.
- Opłaty za czynności związane z udostępnieniem zasobu geodezyjnego i kartograficznego pobierane są zgodnie z załącznikiem do ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne i podlegają corocznej waloryzacji.
Dowód wniesienia opłaty za żądaną czynność składany jest przy odbiorze dokumentów.
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2018r. poz. 2096 z późn. zm.)
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2019r. poz. 1000)
-
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. 2019r. poz. 725 z późn. zm.)
-
Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. 2019r. poz. 393)
-
Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty (Dz. U. 2019r. poz. 434)
- Usługi dla obywateli - Geodezja i Kataster - Ewidencja gruntów i budynków
- Usługi dla przedsiębiorców - Geodezja i Kataster - Ewidencja gruntów i budynków
- Usługi dla instytucji, urzędów - Geodezja i Kataster - Ewidencja gruntów i budynków
- Budowa
- Inwestycja
- Działalność gospodarcza
- Ewidencja
- Nieruchomość
- Infrastruktura
W chwili obecnej, za pośrednictwem portalu Wrota Mazowsza,
dla wybranej usługi nie można złożyć dokumentu drogą elektroniczną
do żadnego urzędu