Wyszukaj usługę
Urząd Gminy Borowie
Urząd Gminy Borowie
08-412 Borowie
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wydanie zezwolenia na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną
Ogólny opis
Opis skrócony
- Zgodnie z art. 10 pkt. 1 Ustawy o ochronie zwierząt, prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną wymaga zezwolenia wydanego przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na planowane miejsce prowadzenia hodowli lub utrzymywania psa na wniosek osoby zamierzającej prowadzić taką hodowlę lub utrzymywać takiego psa.
- Obywatel/przedsiębiorca, może złożyć wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną. Zezwolenie wydaje się, w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
- Obowiązujący wykaz ras psów uznanych za agresywne określa Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne.
- amerykański pit bull terrier
- pies z Majorki (Perro de Presa Mallorquin)
- buldog amerykański
- dog argentyński
- pies kanaryjski (Perro de Presa Canario)
- tosa inu
- rottweiler
- akbash dog
- anatolian karabash
- moskiewski stróżujący
- owczarek kaukaski
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku w formie pisemnej albo w formie dokumentu elektronicznego.
- Dokument potwierdzający zaszczepienie zwierzęcia przeciwko wściekliźnie.
- Kopia/skan lub kopie/skany rodowodu/rodowodów lub metryki/metryk psa/psów.
- Oryginał dowodu uiszczenia opłaty, wydruk (skan wydruku) lub potwierdzenie przelewu bankowego w postaci elektronicznej.
- W przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika dodatkowo pisemne pełnomocnictwo i dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości. W przypadku pełnomocnictwa w formie dokumentu elektronicznego dokument pełnomocnictwa opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- Opłata skarbowa za udzielenie zezwolenia na:
- wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie hodowli - 616 zł
- wydanie zezwolenia - 82 zł
- Przedłużenie terminu ważności lub zmiana warunków zezwolenia, jeżeli:
- dotyczy przedłużenia terminu ważności lub rozszerzenia zakresu działalności - 50 % stawki określonej od zezwolenia dla każdego rodzaju działalności
- treścią zmiany jest kolejny rodzaj działalności - 100% stawki określonej od zezwolenia
- 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2025r. poz. 1154 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne (Dz. U. 2003r. Nr 77, poz. 687)
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 o ochronie zwierząt (Dz. U. 2023r. poz. 1580 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Borowie z siedzibą przy ul. Aleksandra Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie, adres e-mail: gmina@borowie.pl, tel. 25 685 90 70.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych.
3. Z Administratorem będzie można się skontaktować poprzez powołanego przez niego inspektora ochrony danych, pisząc na adres siedziby Administratora lub na adres e-mail wskazany w pkt 1.
4. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie przepisów RODO oraz na podstawie i w celach wynikających z przepisów RODO oraz na podstawie i w celach wynikających z przepisów Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym oraz aktów wykonawczych do tej ustawy oraz wynikających z tego faktu innych ustaw na podstawie, których niezbędne jest podanie danych osobowych celem zadań zapisanych do realizacji zadań przez Gminę Borowie, w tym zadań zleconych z poziomu administracji centralnej.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonywania zadań Administratora oraz obowiązku archiwizacyjnego, które wynikają z przepisów prawa.
6. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, a także prawo do przenoszenia swoich danych. Wobec przysługującego Pani/Panu prawa do usunięcia danych, przeniesienia danych oraz wniesienia sprzeciwu mają zastosowanie ograniczenia wynikające z art. 17 ust.3, art. 20 ust. 3 i 4, art. 21 ust. 1 i 6 rozporządzenia UE.
7. Przysługuje Pani/Pana prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – Stawki 2, 00-193 Warszawa.
8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem wynikającym z przepisów prawa z których wynika konieczność podania danych osobowych. Brak podania danych osobowych będzie skutkowało niemożnością dokonania czynności z obsługą Pani/Pana sprawy przez Urząd Gminy w Borowiu.
9. Informujemy, iż Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane podmiotom z którymi Urząd Gminy w Borowiu zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych oraz podmiotom upoważnionym do przetwarzania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
10. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane w celu wynikającym z Ustawy o samorządzie gminnym. Profilowanie oznacza formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych w tym danych szczególnych.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Ochrona Środowiska - Pozostałe zadania z zakresu ochrony środowiska
- Usługi dla przedsiębiorców - Ochrona Środowiska - Pozostałe zadania z zakresu ochrony środowiska
Kategorie życiowe
- Zwierzęta
- Hodowla
- Działalność gospodarcza
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
ul. Aleksandra Sasimowskiego 2
08-412 Borowie
tel. 25 685 90 70
gmina@borowie.pl
www.borowie.pl