Wyszukaj usługę
Urząd Gminy Borowie
Urząd Gminy Borowie
08-412 Borowie
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Informacja o wyrobach zawierających azbest
Ogólny opis
Opis skrócony
- Informację o wyrobach zawierających azbest przedkłada się corocznie, w terminie do dnia 31 stycznia, właściwemu organowi.
- Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą jak również osoby prawne przedkładają informację o wyrobach zawierających azbest Marszałkowi Województwa.
- Osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej przedkładają informację wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta.
Wymagane dokumenty
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
Informacja o wyrobach zawierających azbest, miejscu ich wykorzystania lub o zakończeniu ich używania jest wolna od opłat.
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2025r. poz. 647 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest. (Dz. U. 2011r. Nr 8, poz. 31)
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. 2004r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
Klauzula informacyjna
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Borowie z siedzibą przy ul. Aleksandra Sasimowskiego 2, 08-412 Borowie, adres e-mail: gmina@borowie.pl, tel. 25 685 90 70.
- Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych.
- Z Administratorem będzie można się skontaktować poprzez powołanego przez niego inspektora ochrony danych, pisząc na adres siedziby Administratora lub na adres e-mail wskazany w pkt 1.
- Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie przepisów RODO oraz na podstawie i w celach wynikających z przepisów RODO oraz na podstawie i w celach wynikających z przepisów Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym oraz aktów wykonawczych do tej ustawy oraz wynikających z tego faktu innych ustaw na podstawie, których niezbędne jest podanie danych osobowych celem zadań zapisanych do realizacji zadań przez Gminę Borowie, w tym zadań zleconych z poziomu administracji centralnej.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonywania zadań Administratora oraz obowiązku archiwizacyjnego, które wynikają z przepisów prawa.
- Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, a także prawo do przenoszenia swoich danych. Wobec przysługującego Pani/Panu prawa do usunięcia danych, przeniesienia danych oraz wniesienia sprzeciwu mają zastosowanie ograniczenia wynikające z art. 17 ust.3, art. 20 ust. 3 i 4, art. 21 ust. 1 i 6 rozporządzenia UE.
- Przysługuje Pani/Pana prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem wynikającym z przepisów prawa z których wynika konieczność podania danych osobowych. Brak podania danych osobowych będzie skutkowało niemożnością dokonania czynności z obsługą Pani/Pana sprawy przez Urząd Gminy w Borowiu.
- Informujemy, iż Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane podmiotom z którymi Urząd Gminy w Borowiu zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych oraz podmiotom upoważnionym do przetwarzania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane w celu wynikającym z Ustawy o samorządzie gminnym. Profilowanie oznacza formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych w tym danych szczególnych.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Ochrona Środowiska - Przyjmowanie informacji o wyrobach zawierających azbest
- Usługi dla przedsiębiorców - Ochrona Środowiska - Przyjmowanie informacji o wyrobach zawierających azbest
Kategorie życiowe
- Środowisko
- Działalność gospodarcza
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
URZĄD GMINY BOROWIE
ul. Sasimowskiego 2
08-412 Borowie
tel. 256859070
e-mail: gmina@borowie.pl