]]>

Szukaj w:

Urząd Gminy Sabnie

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Sabnie

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Informacja o wyrobach zawierających azbest

Ogólny opis

Informacja o wyrobach zawierających azbest

Opis skrócony

  1. Informację o wyrobach zawierających azbest przedkłada się corocznie, w terminie do dnia 31 stycznia, właściwemu organowi.
  2. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą jak również osoby prawne przedkładają informację o wyrobach zawierających azbest Marszałkowi Województwa.
  3. Osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej przedkładają informację wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta.

Wymagane dokumenty

Wypełniony formularz, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U.  z 2011 r., Nr 8, poz. 31). w formie pisemnej albo w formie dokumentu elektronicznego.

Odbiorca usługi

Obywatel, przedsiębiorca

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie

Informacja

Tel. 25 506 56 70
Tel. 25 787 41 90

Dodatkowe informacje

Opłata

Informacja o wyrobach zawierających azbest, miejscu ich wykorzystania lub o zakończeniu ich używania jest wolna od opłat.

Tryb odwoławczy

Brak

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2025r. poz. 647 z późn. zm.)
  2. Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest. (Dz. U. 2011r. Nr 8, poz. 31)
  3. Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. 2004r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.)

Ochrona danych osobowych

  1. W związku z zapisami art. 13 oraz art. 14 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest:

Wójt Gminy Sabnie, reprezentujący Gminę Sabnie, z siedzibą: ul. Główna 73, 08-331 Sabnie, tel. 25 506 56 70.

  1. Informujemy że na mocy art. 37 ust. 1 lit. a) RODO Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD) – Pana Stefana Książka, który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Z IOD można kontaktować się pod adresem mail: iod-sk@tbdsiedlce.pl.
  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia złożonego wniosku, petycji lub skargi.
  3. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w celu wypełnienia obowiązku prawnego Administratora Danych, zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  4. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych niezbędnych do realizacji zadań o których mowa powyżej jest obowiązkowe (wymagane na podstawie wyżej wymienionych przepisów prawa), podanie danych dodatkowych jest dobrowolne. Niepodanie danych koniecznych skutkuje niezałatwieniem sprawy.
  5. Administrator Danych przetwarza Państwa dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym zakresie; tj. imię, nazwisko, dane adresowe, dane kontaktowe; niezbędnym do osiągnięcia celu, o którym mowa powyżej.
  6. Administrator może przekazać/powierzyć Państwa dane innym instytucjom/podmiotom. Podstawą przekazania/powierzenia danych są przepisy prawa lub umowy powierzenia danych do przetwarzania zawarte z podmiotami świadczących usługi na rzecz Administratora. Odbiorcą danych osobowych będą uprawnione podmioty na podstawie przepisów prawa lub podmioty świadczące usługi Administratorowi na podstawie odrębnych umów.
  7. Dane osobowe przetwarzane przez Administratora przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane (bezterminowo) oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. W przypadku przetwarzania na podstawie zgody dane będą przechowywane do chwili ustania celu w jakim została zebrana lub do wycofania zgody.
  8. Przysługuje Pani/Panu, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, możliwość:
  • dostępu do danych osobowych jej/jego dotyczących oraz otrzymania ich kopii,
  • żądania sprostowania danych osobowych,
  • usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
  1. Z powyższych uprawnień można skorzystać w siedzibie Administratora, kierując korespondencję na adres Administratora lub drogą elektroniczną pisząc na adres: iod-sk@tbdsiedlce.pl.
  2. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Państwa danych osobowych. Organem właściwym dla ww. skargi jest:

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa

  1. Przetwarzanie danych osobowych nie podlega zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji oraz profilowaniu.
  2. Dane nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Ochrona Środowiska - Przyjmowanie informacji o wyrobach zawierających azbest
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Ochrona Środowiska - Przyjmowanie informacji o wyrobach zawierających azbest

Kategorie życiowe

  1. Środowisko
  2. Działalność gospodarcza

Słowa kluczowe

informacja, azbest

Miejsce składania dokumentów

Urząd Gminy Sabnie
ul. Główna 73
08-331 Sabnie

Uwagi

brak

Zrealizuj usługę przez Internet

Liczba wyświetleń: 4118470