]]>

Szukaj w:

Urząd Gminy Kotuń

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Kotuń

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

ZEZWOLENIE NA USUNIĘCIE DRZEW LUB KRZEWÓW

Ogólny opis

ZEZWOLENIE NA USUNIĘCIE DRZEW LUB KRZEWÓW

Opis skrócony

ZEZWOLENIE NA USUNIĘCIE DRZEW LUB KRZEWÓW

Wymagane dokumenty

  • Rysunek lub mapa określająca usytuowanie drzewa/krzewu w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na nieruchomości
  • Tytuł prawny władania nieruchomością: kopia wypisu z rejestru gruntów, odpisu z księgi wieczystej lub aktu notarialnego
  • W przypadku kolizji z projektowanym obiektem budowlanym - ksero decyzji zezwalającej na budowę bądź projekt zagospodarowania działki z wrysowanym przez architekta budynkiem
  • Jeżeli posiadacz nieruchomości nie jest właścicielem – do wniosku dołącza się zgodę jej właściciela

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Do 30 dni od dnia złożenia wniosku.

Informacja

Telefon: +48 25 641 43 83
Fax: +48 25 632 78 30
E-mail: ug@kotun.pl

Dodatkowe informacje

Opłata

Brak opłaty

Tryb odwoławczy

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Grodziska Mazowieckiego

Skargi i wnioski

----------------------

Informacje dodatkowe

  • Na wniosku o wycięcie drzew/krzewów rosnących na granicy 2 posesji wymagane jest wystąpienie właścicieli obydwu działek
  • W przypadku drzew/krzewów rosnących:

                 - w pasach drogowych

                  - w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowych

                  - w zasobach Wspólnot Mieszkaniowych

                  - na terenach należących do Parafii (np. teren cmentarza)

                  - w zasobach Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

       wniosek należy kierować do Zarządców tych terenów

  • W przypadku drzew/krzewów rosnących na terenie działek leśnych - wniosek należy kierować do Starostwa Powiatu Grodziskiego, ul. Kościuszki 30, 05-825 Grodzisk Mazowiecki
  • W przypadku drzew/krzewów rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków - wniosek należy kierować do Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Warszawie, ul. Nowy Świat 18/20, 00-373 Warszawa
  • O terminie odbioru decyzji wnioskodawca poinformowany zostanie telefonicznie lub pisemnie
  • Wykonanie zabiegów pielęgnacyjnych drzew/krzewów nie wymaga zezwolenia (art.82 .ust.1a pkt. 1, 2, 3 ustawy o ochronie przyrody)
  • Usunięcie drzew/krzewów bez wymaganego zezwolenia powoduje konsekwencje w postaci nałożenia kary administracyjnej (art. 88, art. 89 ustawy o ochronie przyrody)

 

Numer konta bankowego:

61 1240 6348 1111 0010 4058 8264

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2013r. poz. 267 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. 2024r. poz. 1478 z późn. zm.)
  3. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 3 lipca 2017 r. w sprawie wysokości stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów (Dz. U. 2017r. poz. 1330)
  4. Obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 24 października 2013 r. w sprawie stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów oraz stawek kar za zniszczenie zieleni na rok 2014 (Dz. U. 2013r. poz. 835)

Ochrona danych osobowych

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”),
informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących
Pani/Panu prawach z tym związanych:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Kotuń reprezentowana przez
Wójta, ul. Siedlecka 56C, 08-130 Kotuń, tel.: 25 641 43 83, e-mail: ug@kotun.pl
2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować
listownie na adres Urzędu Gminy w Kotuniu oraz za pośrednictwem adresu e-mail:
iod@kotun.pl
3. Do zakresu działania samorządu należy wykonywanie zadań publicznych o charakterze
gminnym, niezastrzeżonych ustawami na rzecz organów administracji rządowej. Urząd
Gminy w Kotuniu gromadzi Pani/Pana dane osobowe w celu realizacji zadań
wynikających z przepisów prawa, a w szczególności z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o
samorządzie gminnym. Podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych wynika także
z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych) oraz obowiązków i zadań zleconych
przez instytucje nadrzędne wobec Administratora. Podstawą przetwarzania danych
kontaktowych będzie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Pani/Pana zgoda. Przetwarzanie danych
kontaktowych ma na celu ułatwić kontakt z Panią/Panem.
4. Dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom, uprawnionym do ich
otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a ponadto odbiorcom danych
w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowym, tj. podmiotom świadczącym
usługi pocztowe, kurierskie, usługi informatyczne, bankowe, ubezpieczeniowe. Dane
osobowe mogą być również przekazywane do państw trzecich, na podstawie
szczególnych regulacji prawnych, w tym umów międzynarodowych.
5. Dane osobowe będą przetwarzane, w tym przechowywane zgodnie z przepisami ustawy z
dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, a w przypadku
przetwarzania danych na podstawie wyrażonej zgody, przez okres niezbędny do realizacji
wskazanego celu.
6. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, na podstawie przepisów prawa,
posiada Pani/Pan prawo do:
1) dostępu do treści swoich danych, na podstawie art.15 ogólnego rozporządzenia;
2) sprostowania danych, na podstawie art.16 ogólnego rozporządzenia;
3) ograniczenia przetwarzania, na podstawie art. 18 ogólnego rozporządzenia.
7. Gdy podanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, jest Pani/Pan
zobowiązana(y) do ich podania. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie
nierozpoznanie sprawy.
8. W przypadku, w którym przetwarzanie danych odbywa się na podstawie wyrażonej
zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do:
1) dostępu do treści swoich danych, na podstawie art.15 ogólnego rozporządzenia;
2) sprostowania danych, na podstawie art. 16 ogólnego rozporządzenia;
3) usunięcia danych, na podstawie art. 17 ogólnego rozporządzenia;
4) ograniczenia przetwarzania, na podstawie art. 18 ogólnego rozporządzenia;
5) wniesienia sprzeciwu, na podstawie art. 21 ogólnego rozporządzenia;
6) cofnięcia wyrażonej zgody, w dowolnym momencie, w formie, w jakiej została ona
wyrażona, co w konsekwencji skutkuje usunięciem Pani/Pana danych.
9. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza
przepisy o ochronie danych osobowych. Dane kontaktowe: Urząd Ochrony Danych
Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
10. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie
profilowania. Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich oraz organizacji
międzynarodowych.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Ochrona Środowiska - Zadania z zakresu gospodarki leśnej
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Ochrona Środowiska - Zadania z zakresu gospodarki leśnej
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Ochrona Środowiska - Zadania z zakresu gospodarki leśnej

Kategorie życiowe

  1. Drzewa
  2. Inwestycje

Słowa kluczowe

ZEZWOLENIE NA USUNIĘCIE DRZEW LUB KRZEWÓW

Miejsce składania dokumentów

Sekretariat Urzędu Gminu w Kotuniu
ul. Siedlecka 56c
08-130 Kotuń

Uwagi

Brak

Zrealizuj usługę przez Internet

Liczba wyświetleń: 3740473