]]>

Szukaj w:

Urząd Gminy Wolanów

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Wolanów

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wydawanie zaświadczenia w sprawach podatkowych

Ogólny opis

Wydawanie zaświadczenia w sprawach podatkowych

Opis skrócony

    1. Organ podatkowy wydaje zaświadczenia na żądanie osoby ubiegającej się jego wydanie.

    1. Zaświadczenie wydaje się, jeżeli:

      • urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa;

      • osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.

    1. Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania.

    1. Zaświadczenie wydaje się w granicach żądania wnioskodawcy.

    1. Wniosek podatnika o wydanie zaświadczenia może dotyczyć:

      • stwierdzenia zaległości lub ich braku w zobowiązaniach podatkowych;

      • wielkości użytków rolnych gospodarstwa rolnego;

      • stwierdzenia posiadania gospodarstwa rolnego;

      • uzyskiwanego dochodu z pracy w gospodarstwie rolnym z ha przeliczeniowego;

    • innych spraw dot. stwierdzenia stanu majątkowego.

Wymagane dokumenty

    1. Wniosek o wydanie zaświadczenia, który powinien zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej nr identyfikacji podatkowej NIP, adres (miejsce zamieszkania lub siedziby), żądanie oraz podpis, a także wskazanie organu, do którego kierowane jest żądanie.

    1. Dowód dokonania opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia.

  1. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.

Informacja

Wniosek można złożyć:
- w siedzibie urzędu,
- przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Urzędu Gminy Wolanów ul. Radomska
  20, 26-625 Wolanów,
- przesłać elektronicznie za pośrednictwem skrzynki e-PUAP: /2l639fbui2/SkrytkaESP,

Do wniosku należy dołączyć dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia złożony jest przez pełnomocnika, do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo wraz z uiszczoną opłatą skarbową. Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.

Dodatkowe informacje

Opłata

    • Opłata skarbowa w kwocie 21 zł od każdego egzemplarza zaświadczenia.

  • Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia lub odmowie wydania zaświadczenia o żądanej treści, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
  2. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe (Dz. U. 2024r. poz. 5)
  3. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. 2007r. Nr 187, poz. 1330)
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2023r. poz. 2111 z późn. zm.)
  5. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. 2025r. poz. 111)

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Podatki i opłaty lokalne
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Podatki i opłaty lokalne
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Podatki i opłaty lokalne

Kategorie życiowe

  1. Podatek

Słowa kluczowe

zaświadczenie, podatki

Miejsce składania dokumentów

Urząd Gminy Wolanów
ul. Radomska 20
26-625 Wolanów


poniedziałek 7:30 - 16:30
wtorek, środa, czwartek 7:30 - 15:30
piątek 7:30 - 14:30

Uwagi

Nr rachunku bankowego dla podatków i opłat:
Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Radomiu Oddział Wolanów
98 9115 0002 0030 0300 0286 0002

Zrealizuj usługę przez Internet

Dowiedz się, jak zrealizować usługę w urzędzie

Liczba wyświetleń: 2625923