Wyszukaj usługę
Urząd Gminy w Opinogórze Górnej
Urząd Gminy w Opinogórze Górnej
06-406 Opinogóra Górna
fax: 23 673 61 10
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Regulacja tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego po śmierci lub po opuszczeniu go przez dotychczasowego najemcę
Ogólny opis
Opis skrócony
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku.
- Akt zgonu najemcy - w wypadku jego śmierci.
- Dokumenty potwierdzające pokrewieństwo z dotychczasowym najemcą lokalu - w wypadku jego śmierci.
- Oświadczenie wnioskodawcy o wspólnym zamieszkiwaniu z najemcą i prowadzenia wraz z nim wspólnego gospodarstwa domowego do chwili śmierci najemcy lub do dnia opuszczenia przezeń lokalu.
- Do wglądu: dowody osobiste.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. 2025r. poz. 1071 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. 2023r. poz. 725)
Ochrona danych osobowych
25 maja 2018 r. zaczęło obowiązywać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 2016.05.04) tzw. RODO.
Zgodnie z art. 13 ww. ogólnego rozporządzenia o ochronie danych informujmy:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Opinogórze Górnej, w związku z wykonywaniem zadań publicznych, jest Wójt Gminy Opinogóra Górna adres siedziby: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna;
- kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Gminy : iod@opinogoragorna.pl;
- Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań określonych przepisami prawa i nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa;
- dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną
- klienci Urzędu mają prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz możliwość ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.;
- jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie, klienci mają prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie ich danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- klienci mają prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Urzędu Ochrony Danych Osobowych);
- w większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podawanie przez klienta jest obowiązkowe. W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów, o których mowa w ust. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych klienci zostaną o tym fakcie poinformowani.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Polityka lokalowa
Kategorie życiowe
- Najem
- Lokal
- Mieszkanie
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
ul. Zygmunta Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
Sekretariat, pokój 18, I piętro
Uwagi
W przypadku składania wniosku przez pełnomocnika wymagane jest złożenie pełnomocnictwa wraz z opłatą za złożone pełnomocnictwo w wysokości 17,00 zł