]]>

Szukaj w:

Urząd Miasta Sierpc

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Miasta Sierpc

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Rozpatrywanie skarg obywateli

Ogólny opis

Rozpatrywanie skarg obywateli

Opis skrócony

  1. Każdy obywatel ma prawo do składania skarg dotyczących między innymi:
    • poprawy organizacji urzędu;
    • wzmocnienia praworządności;
    • usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom;
    • ochrony własności;
    • lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
  2. Skargi mogą być składane do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
  3. Skargi można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
  4. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonym.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz skargi.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się skarżącego na piśmie w ciągu miesiąca od złożenia skargi.

Informacja

Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:

  1. Burmistrz Miasta Sierpca i Zastępca Burmistrza Miasta Sierpca w poniedziałek od 15:00 do 17:00 i w środę w godzinach od 8:00 do 10:00
  2. Sekretarz, Skarbnik i Naczelnicy Wydziałów w dni robocze w godzinach pracy Urzędu,

Dodatkowe informacje

Opłata

Skargi są wolne od opłat.

Tryb odwoławczy

Brak

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe orany albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Informacje dodatkowe

Organy państwowe, organy samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe oraz organy organizacji społecznych - rozpatrują oraz załatwiają skargi w ramach swojej właściwości.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. 2002r. Nr 5, poz. 46)

Ochrona danych osobowych

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Skargi i wnioski
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Skargi i wnioski
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Skargi i wnioski

Kategorie życiowe

  1. Skarga

Słowa kluczowe

skarga

Miejsce składania dokumentów

Skargę lub wniosek można:
Przesłać listem zwykłym lub poleconym na adres:

  1. Urząd Miasta Sierpc
    ul. Piastowska 11a
    09 – 200 Sierpc
  2. Złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta lub Sekretariacie Urzędu.
  3. Wnieść ustnie – pracownik Urzędu Miasta spisuje protokół na okoliczność skargi lub wniosku.

Uwagi

 Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572) 

Zrealizuj usługę przez Internet

Liczba wyświetleń: 3439246