Wyszukaj usługę
Urząd Miasta Sierpc
Urząd Miasta Sierpc
ul. Piastowska 11A
09-200 Sierpc
09-200 Sierpc
telefon: (24) 275 86 86
fax: (24) 275 86 33
fax: (24) 275 86 33
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Rozpatrywanie skarg obywateli
Ogólny opis
Rozpatrywanie skarg obywateli
Opis skrócony
- Każdy obywatel ma prawo do składania skarg dotyczących między innymi:
- poprawy organizacji urzędu;
- wzmocnienia praworządności;
- usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom;
- ochrony własności;
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- Skargi mogą być składane do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
- Skargi można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
- Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonym.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz skargi.
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
Termin załatwienia sprawy
O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się skarżącego na piśmie w ciągu miesiąca od złożenia skargi.
Informacja
Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:
- Burmistrz Miasta Sierpca i Zastępca Burmistrza Miasta Sierpca w poniedziałek od 15:00 do 17:00 i w środę w godzinach od 8:00 do 10:00
- Sekretarz, Skarbnik i Naczelnicy Wydziałów w dni robocze w godzinach pracy Urzędu,
Dodatkowe informacje
Opłata
Skargi są wolne od opłat.
Tryb odwoławczy
Brak
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe orany albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
Organy państwowe, organy samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe oraz organy organizacji społecznych - rozpatrują oraz załatwiają skargi w ramach swojej właściwości.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. 2002r. Nr 5, poz. 46)
Ochrona danych osobowych
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Skargi i wnioski
- Usługi dla przedsiębiorców - Skargi i wnioski
- Usługi dla instytucji, urzędów - Skargi i wnioski
Kategorie życiowe
- Skarga
Słowa kluczowe
skarga
Miejsce składania dokumentów
Skargę lub wniosek można:
Przesłać listem zwykłym lub poleconym na adres:
- Urząd Miasta Sierpc
ul. Piastowska 11a
09 – 200 Sierpc - Złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta lub Sekretariacie Urzędu.
- Wnieść ustnie – pracownik Urzędu Miasta spisuje protokół na okoliczność skargi lub wniosku.
Uwagi
Zrealizuj usługę przez Internet
Liczba wyświetleń: 3439246