Wyszukaj usługę
Starostwo Powiatowe w Wyszkowie
Starostwo Powiatowe w Wyszkowie
07-200 Wyszków
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Rozpatrywanie wniosków obywateli
Ogólny opis
Opis skrócony
- Każdy obywatel ma prawo do składania wniosków dotyczących między innymi:
- poprawy organizacji urzędu;
- wzmocnienia praworządności;
- usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom;
- ochrony własności;
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- Obywatel polski, może złożyć wniosek. Dokument z odpowiedzią na wniosek, wydaje się w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
- Wnioski mogą być składane do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
- Wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
- Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych.
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku w formie pisemnej albo w formie dokumentu elektronicznego.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
O sposobie rozpatrzenia wniosku zawiadamia się wnioskodawcę na piśmie w ciągu miesiąca od złożenia wniosku.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe orany albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
Organy państwowe, organy samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe oraz organy organizacji społecznych - rozpatrują oraz załatwiają wnioski w ramach swojej właściwości.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. 2002r. Nr 5, poz. 46)
Ochrona danych osobowych
Gwarantujemy spełnienie Państwa praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych - RODO. Aby skorzystać z poniższych praw, proszę skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem adresu e-mail: iod@odokancelaria.pl
a)
żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
b)
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych;
c)
przenoszenia swoich danych osobowych;
d)
cofnięcia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
8.
Jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych przez Administratora odbywa się niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi ochrony danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
9.
Udostępnianie danych osobowych przez Administratora odbywa się na podstawie zawartych wcześniej umów o powierzenie przetwarzania danych osobowych (zgodnych z art. 28 RODO) oraz obowiązujących przepisów prawa, które mogą nakładać na Administratora obowiązek ich ujawnienia. Państwa dane osobowe mogą być udostępniane:
a)
uczestnikom oraz stronom postępowania administracyjnego;
b)
dostawcom systemów IT, z którymi współpracuje Administrator – w celu utrzymania ciągłości oraz poprawności działania systemów;
c)
kancelariom prawnym, firmom doradczym i serwisowym;
d)
podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską – w celu dostarczenia korespondencji;
e)
upoważnionym z mocy prawa podmiotom – na udokumentowany wniosek.
10.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności: zgodnie z instrukcją kancelaryjną lub zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
11.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody będą przechowywane do czasu jej odwołania. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania z obowiązującym prawem, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
_______________________________
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Skargi i wnioski
- Usługi dla przedsiębiorców - Skargi i wnioski
- Usługi dla instytucji, urzędów - Skargi i wnioski
Kategorie życiowe
- Wniosek
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
ul. Aleja Róż 2
07-200 Wyszków