Wyszukaj usługę
Starostwo Powiatowe w Sierpcu
Starostwo Powiatowe w Sierpcu
ul. Świętokrzyska 2a
09-200 Sierpc
09-200 Sierpc
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Zawiadomienie o zbyciu pojazdu zarejestrowanego
Ogólny opis
Zawiadomienie o zbyciu pojazdu zarejestrowanego
Opis skrócony
- W razie przeniesienia na inną osobę własności pojazdu zarejestrowanego, dotychczasowy właściciel przekazuje nowemu właścicielowi dowód rejestracyjny i kartę pojazdu, jeżeli została wydana.
- Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić Starostę (w miastach na prawach powiatu - Prezydenta miasta), właściwego ze względu na miejsce jego zamieszkania, o zbyciu pojazdu w terminie nieprzekraczającym 30 dni od dnia dokonania tej czynności.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku.
- Kopia dokumentu, na podstawie którego nastąpiło zbycie pojazdu.
- Dokument określający tożsamość właściciela:
- osoba fizyczna - dowód osobisty;
- osoby prawne - aktualny odpis z KRS;
- osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne - dokument tożsamości dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd, umowa spółki cywilnej.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
- Obywatel,
- Przedsiębiorca,
- Instytucja
Termin załatwienia sprawy
- Niezwłocznie, po złożeniu kompletnego wniosku dokonywana jest stosowna adnotacja w komputerowej bazie danych ewidencji pojazdów.
Informacja
e-mail: starosta@powiat.sierpc.pl
tel. (24) 275 91 01
tel. (24) 275 91 01
Dodatkowe informacje
Opłata
- Zawiadomienie nie podlega opłatom.
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
Tryb odwoławczy
Brak
Skargi i wnioski
- Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
- ulepszenia organizacji,
- wzmacnianie praworządności,
- usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom,
- ochrony własności społecznej,
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
Zawiadomienie o zbyciu pojazdu składa dotychczasowy właściciel (figurujący w dowodzie rejestracyjnym).
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2018r. poz. 2096 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2019r. poz. 1000 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2018r. poz. 1990 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. 2017r. poz. 2355 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Transportu z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. 2019r. poz. 2130)
Ochrona danych osobowych
https://www.sierpc.starostwo.gov.pl/id/2096
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Sprawy komunikacyjne - Wyrejestrowywanie
- Usługi dla przedsiębiorców - Sprawy komunikacyjne - Wyrejestrowywanie
- Usługi dla instytucji, urzędów - Sprawy komunikacyjne - Wyrejestrowywanie
Kategorie życiowe
- Komunikacja
- Pojazd
- Działalność gospodarcza
Słowa kluczowe
zbycie, pojazd, zarejestrowany
Miejsce składania dokumentów
Starostwo Powiatowe w Sierpcu
ul. Świętokrzyska 2A
09-200 Sierpc
ul. Świętokrzyska 2A
09-200 Sierpc
Uwagi
Brak
Zrealizuj usługę przez Internet
Liczba wyświetleń: 4014248