]]>

Szukaj w:

Urząd Gminy Kotuń

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Kotuń

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wniosek o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności o zameldowaniu

Ogólny opis

Wniosek o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności o zameldowaniu

Opis skrócony

Obywatel polski, może złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu. Zaświadczenia są ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania, przy czym zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy jest ważne nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania. Zaświadczenia, o zameldowaniu, wydaje się, w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Wymagane dokumenty

Wypełniony formularz wniosku w formie pisemnej albo w formie dokumentu elektronicznego.

Dowód osobisty albo w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości. W przypadku załatwienia sprawy przez Internet uwierzytelnienie wnioskodawcy następuje za pośrednictwem Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej.

W przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika dodatkowo pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania i dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości w przypadku dokumentu elektronicznego dokument pełnomocnictwa opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Oryginał dowodu uiszczenia opłaty, wydruk (skan wydruku) lub potwierdzenie przelewu bankowego w postaci elektronicznej.

Odbiorca usługi

Obywatel

Termin załatwienia sprawy

Zaświadczenie powinno być wydane niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.

Informacja

Telefon: +48 25 641 43 83
Fax: +48 25 632 78 30
E-mail: ug@kotun.pl

Dodatkowe informacje

Opłata

Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za wydanie zaświadczenia.

Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Tryb odwoławczy

Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia przysługuje zażalenie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie, w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy: ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
  2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. 2025r. poz. 274 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. 2024r. poz. 1557 z późn. zm.)
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2025r. poz. 1154 z późn. zm.)

Ochrona danych osobowych

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”),
informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących
Pani/Panu prawach z tym związanych:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Kotuń reprezentowana przez
Wójta, ul. Siedlecka 56C, 08-130 Kotuń, tel.: 25 641 43 83, e-mail: ug@kotun.pl
2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować
listownie na adres Urzędu Gminy w Kotuniu oraz za pośrednictwem adresu e-mail:
iod@kotun.pl
3. Do zakresu działania samorządu należy wykonywanie zadań publicznych o charakterze
gminnym, niezastrzeżonych ustawami na rzecz organów administracji rządowej. Urząd
Gminy w Kotuniu gromadzi Pani/Pana dane osobowe w celu realizacji zadań
wynikających z przepisów prawa, a w szczególności z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o
samorządzie gminnym. Podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych wynika także
z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych) oraz obowiązków i zadań zleconych
przez instytucje nadrzędne wobec Administratora. Podstawą przetwarzania danych
kontaktowych będzie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Pani/Pana zgoda. Przetwarzanie danych
kontaktowych ma na celu ułatwić kontakt z Panią/Panem.
4. Dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom, uprawnionym do ich
otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a ponadto odbiorcom danych
w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowym, tj. podmiotom świadczącym
usługi pocztowe, kurierskie, usługi informatyczne, bankowe, ubezpieczeniowe. Dane
osobowe mogą być również przekazywane do państw trzecich, na podstawie
szczególnych regulacji prawnych, w tym umów międzynarodowych.
5. Dane osobowe będą przetwarzane, w tym przechowywane zgodnie z przepisami ustawy z
dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, a w przypadku
przetwarzania danych na podstawie wyrażonej zgody, przez okres niezbędny do realizacji
wskazanego celu.
6. W związku z przetwarzaniem danych osobowych, na podstawie przepisów prawa,
posiada Pani/Pan prawo do:
1) dostępu do treści swoich danych, na podstawie art.15 ogólnego rozporządzenia;
2) sprostowania danych, na podstawie art.16 ogólnego rozporządzenia;
3) ograniczenia przetwarzania, na podstawie art. 18 ogólnego rozporządzenia.
7. Gdy podanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, jest Pani/Pan
zobowiązana(y) do ich podania. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie
nierozpoznanie sprawy.
8. W przypadku, w którym przetwarzanie danych odbywa się na podstawie wyrażonej
zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do:
1) dostępu do treści swoich danych, na podstawie art.15 ogólnego rozporządzenia;
2) sprostowania danych, na podstawie art. 16 ogólnego rozporządzenia;
3) usunięcia danych, na podstawie art. 17 ogólnego rozporządzenia;
4) ograniczenia przetwarzania, na podstawie art. 18 ogólnego rozporządzenia;
5) wniesienia sprzeciwu, na podstawie art. 21 ogólnego rozporządzenia;
6) cofnięcia wyrażonej zgody, w dowolnym momencie, w formie, w jakiej została ona
wyrażona, co w konsekwencji skutkuje usunięciem Pani/Pana danych.
9. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza
przepisy o ochronie danych osobowych. Dane kontaktowe: Urząd Ochrony Danych
Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
10. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie
profilowania. Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich oraz organizacji
międzynarodowych.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Sprawy obywatelskie
  2. Usługi dla obywateli - Sprawy obywatelskie - Meldunki

Kategorie życiowe

  1. Meldunek

Słowa kluczowe

Miejsce składania dokumentów

Sekretariat Urzędu Gminu w Kotuniu
ul. Siedlecka 56c
08-130 Kotuń

Uwagi

Brak

Zrealizuj usługę przez Internet

Liczba wyświetleń: 3440473