Wyszukaj usługę
Starostwo Powiatowe w Ożarowie Mazowieckim
Starostwo Powiatowe w Ożarowie Mazowieckim
05-850 Ożarów Mazowiecki
fax: 22 733 72 01
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Ogólny opis
Opis skrócony
- Każda informacja o sprawach publicznych stanowi informację publiczną w rozumieniu ustawy o informacji publicznej i podlega udostępnieniu na zasadach i w trybie określonych w tej ustawie, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
- Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana na wniosek.
- Obywatel/Przedsiębiorca/Instytucja, może złożyć wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
- Osoba składająca wniosek nie ma obowiązku wykazania interesu prawnego lub faktycznego.
- Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnej z wnioskiem, tj. na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje Urząd, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku.
Wymagane dokumenty
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje w terminie 14 dni od daty złożenia kompletnego wniosku. W sprawach skomplikowanych termin ten może być wydłużony do 2 miesięcy, o czym Wnioskodawca zostanie poinformowany odrębnym pismem.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- Informacja publiczna udostępniana jest bezpłatnie.
- W przypadku, gdy w związku z udostępnieniem informacji publicznej urząd lub organ ma ponieść dodatkowe koszty związane ze sposobem udostępnienia lub z koniecznością przekształcenia informacji publicznej, można pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
- Urząd lub organ informuje wnioskodawcę o wysokości tych kosztów w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2022r. poz. 902)
Ochrona danych osobowych
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Udostępnianie informacji publicznej
- Usługi dla przedsiębiorców - Udostępnianie informacji publicznej
- Usługi dla instytucji, urzędów - Udostępnianie informacji publicznej
Kategorie życiowe
- Informacja publiczna