Wyszukaj usługę
Starostwo Powiatowe w Grójcu
Starostwo Powiatowe w Grójcu
05-600 Grójec
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Ogólny opis
Opis skrócony
- Każda informacja o sprawach publicznych stanowi informację publiczną w rozumieniu ustawy o informacji publicznej i podlega udostępnieniu na zasadach i w trybie określonych w tej ustawie, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
- Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana na wniosek.
- Obywatel/Przedsiębiorca/Instytucja, może złożyć wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
- Osoba składająca wniosek nie ma obowiązku wykazania interesu prawnego lub faktycznego.
- Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnej z wnioskiem, tj. na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje Urząd, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku.
Wymagane dokumenty
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje w terminie 14 dni od daty złożenia kompletnego wniosku. W sprawach skomplikowanych termin ten może być wydłużony do 2 miesięcy, o czym Wnioskodawca zostanie poinformowany odrębnym pismem.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- Informacja publiczna udostępniana jest bezpłatnie.
- W przypadku, gdy w związku z udostępnieniem informacji publicznej urząd lub organ ma ponieść dodatkowe koszty związane ze sposobem udostępnienia lub z koniecznością przekształcenia informacji publicznej, można pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
- Urząd lub organ informuje wnioskodawcę o wysokości tych kosztów w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2022r. poz. 902)
Ochrona danych osobowych
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Grójcu
(adres: ul. J. Piłsudskiego 59 05-600 Grójec; numer telefonu: 48 665 11 00).
2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.
4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.
5. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia.
6. 6. Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora.
7. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz do przenoszenia swoich danych, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
- wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się
z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Udostępnianie informacji publicznej
- Usługi dla przedsiębiorców - Udostępnianie informacji publicznej
- Usługi dla instytucji, urzędów - Udostępnianie informacji publicznej
Kategorie życiowe
- Informacja publiczna
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
05-600 Grójec
ul. Piłsudskiego 59
poniedziałek-piątek 7.30 - 15.30