]]>

Szukaj w:

Urząd Miejski w Warce

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Miejski w Warce

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Zgłoszenie zgonu

Ogólny opis

Zgłoszenie zgonu

Opis skrócony

  1. Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia wystawienia karty zgonu do urzędu stanu cywilnego właściwym ze względu na miejsce zgonu albo miejsce znalezienia zwłok.
  2. Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.
  3. Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
    • współmałżonek/nka lub dzieci albo rodzice zmarłego;
    • krewni zstępni;
    • krewni wstępni;
    • krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa;
    • powinowaci do 1 stopnia w linii prostej.
  4. Jeżeli zgon nastąpił w szpitalu lub innym zakładzie, do zgłoszenia zgonu jest obowiązany szpital lub zakład.
Jeżeli zwłoki mają zostać przekazane do celów naukowych, zgłoszenia zgonu może dokonać upoważniony pracownik publicznej uczelni medycznej albo uczelni publicznej prowadzącej działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych.

Wymagane dokumenty

  1. Karta zgonu wydana przez lekarza.
  2. Pisemne zgłoszenie do prokuratury lub policji, wówczas gdy okoliczności zgonu są przedmiotem postępowania tego organu.
  3. Pisemne zezwolenie prokuratora na pochowanie zwłok, gdy przepisy przewiduja udział prokuratora.
  4. Dowód osobisty osoby zmarłej lub ważny paszport.
  5. Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.
  6. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa (oryginał lub urzędowo potwierdzona kopia).

Odbiorca usługi

  • Obywatel

Termin załatwienia sprawy

  1. Sporządzenie aktu zgonu następuje niezwłocznie, w dniu zgłoszenia.
  2. Odpisy aktu zgonu wydawane są zaraz po sporządzeniu aktu zgonu.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

Postępowanie wolne od opłat.
  • Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
  • Tryb odwoławczy

    Od decyzji, odmawiającej dokonania czynności, wydanej przez Kierownika USC przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

    Skargi i wnioski

    Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

    Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
    • ulepszenia organizacji,
    • wzmacnianie praworządności,
    • usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom,
    • ochrony własności społecznej,
    • lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

    Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. 2024r. poz. 576)
    2. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. 2023r. poz. 1378 z późn. zm.)

    Ochrona danych osobowych

    INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

    I. Wskazanie administratora

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Warce jest Burmistrz Warki , Plac Stefana Czarnieckiego 1,05-660 Warka; tel: 48 6651200, email: um@warka.pl

    II. Wskazanie inspektora ochrony danych

    Inspektorem ochrony danych jest: Karolina Sałyga, tel.: 48-6651250, email: daneosobowe@warka.pl, adres do korespondencji: Urząd Miejski, Plac Stefana Czarnieckiego 1,05-660 Warka, pok. 103.

    III. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

    Urząd przetwarza Pani/Pana dane osobowe w następujących celach:

    1. wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572);
    2. rozpatrzenie skarg i wniosków,
    3. udzielenia informacji publicznej,
    4. realizacji umów powierzenia danych,
    5. w innych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.

    IV. Obowiązek podania danych osobowych

    Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa.

    V. Informacje o odbiorcach Pani/Pana danych osobowych

    W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych w celach wskazanych w pkt. III, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane następującym odbiorcom bądź kategoriom odbiorców:

    1. organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów prawa np. policja, sąd, prokuratura, urząd skarbowy, komornik sądowy.
    2. Inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Urzędem Miejskim w Warce przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Burmistrz Warki.

    VI. Okresy przetwarzania danych osobowych

    Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt. III celów,
    a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.

    VII. Prawa osoby, której dane dotyczą

    Urząd pragnie zapewnić Panią/Pana, że wszystkim osobom, których danych osobowe są przetwarzane w Urzędzie Miejskim w Warce, przysługują odpowiednie prawa wynikające z RODO. W związku z tym przysługują Pani/Panu następujące prawa:

    1. prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
    2. prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;

    VIII. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych

    W zakresie, w jakim udzieliła Pani/Pan zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do jej cofnięcia. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

    IX. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

    W przypadku uznania, iż przetwarzanie przez Urząd Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego.

    X. Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

    Klasyfikacje usługi

    1. Usługi dla obywateli - Urząd Stanu Cywilnego - Zgłoszenie zgonu

    Kategorie życiowe

    1. Śmierć

    Słowa kluczowe

    zgłoszenie, zgon

    Miejsce składania dokumentów

    Urząd Miejski w Warce, Plac Stefana Czarnieckiego 1, 05-660 Warka

    Uwagi

    brak

    Zrealizuj usługę przez Internet

    Liczba wyświetleń: 3439246