Wyszukaj usługę
Starostwo Powiatowe w Grójcu
Starostwo Powiatowe w Grójcu
05-600 Grójec
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu
Ogólny opis
Opis skrócony
- Na mocy art. 2 ust. 2 ustawy o własności lokali samodzielny lokal mieszkalny może stanowić odrębną nieruchomość.
- Samodzielnym lokalem mieszkalnym, w rozumieniu ustawy, jest wydzielona trwałymi ścianami w obrębie budynku izba lub zespół izb przeznaczonych na stały pobyt ludzi, które wraz z pomieszczeniami pomocniczymi służą zaspokajaniu ich potrzeb mieszkaniowych. Powyższe kryterium stosuje się odpowiednio również do samodzielnych lokali wykorzystywanych zgodnie z przeznaczeniem na cele inne niż mieszkalne.
- Spełnienie powyższych wymagań stwierdza starosta, a w przypadku miast na prawach powiatu - prezydent miasta, w formie zaświadczenia.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu.
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do dysponowania nieruchomością.
- Rzut odpowiednich kondygnacji budynku z oznaczeniem graficznym lokalu wraz z pomieszczeniami do niego przynależnymi, z wykazem ich powierzchni użytkowej i funkcją poszczególnych pomieszczeń, a w razie położenia pomieszczeń przynależnych poza budynkiem mieszkalnym – także wyrys z operatu ewidencyjnego.
- Zaświadczenie o oddaniu budynku do użytkowania w przypadku budynków użytkowanych po 1974 roku.
- Decyzję pozwolenia na budowę (kopię – oryginał do wglądu) lub kopię zgłoszenia budowy.
- Dokument potwierdzający podstawę planistyczną wydanej decyzji pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy.
- Uprawnienia osoby potwierdzającej rzut lub sporządzającej inwentaryzację.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- 17 zł opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu z wyłączeniem spraw dotyczących budownictwa mieszkaniowego.
- 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Informacje o płatnościach
96912800022001000008660032
Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Powiat Grójecki
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
- Ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. 2021r. poz. 1048)
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2025r. poz. 418)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2025r. poz. 1154 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Grójcu
(adres: ul. J. Piłsudskiego 59 05-600 Grójec; numer telefonu: 48 665 11 00).
2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.
4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.
5. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia.
6. 6. Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora.
7. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz do przenoszenia swoich danych, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
- wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się
z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
- Usługi dla przedsiębiorców - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
- Usługi dla instytucji, urzędów - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
Kategorie życiowe
- Nieruchomość
- Rodzina
- Inwestycja
- Działalność gospodarcza
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
Starostwo Powiatowe w Grójcu
05-600 Grójec
ul. Piłsudskiego 59
poniedziałek 8.00 - 16.00
wtorek - piątek 7.30 - 15.30