]]>

Szukaj w:

Urząd Miejski w Nasielsku

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Miejski w Nasielsku

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wydanie wypisu i wyrysu ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego

Ogólny opis

Wydanie wypisu i wyrysu ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego

Opis skrócony

  1. Uzyskanie wypisu i wyrysu ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego pozwala stwierdzić, jakie ustalenia dla danego terenu (ieruchomości) zostały w tym studium przewidziane. Każdy ma prawo otrzymać wypisy i wyrysy ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego – zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1073).
  2. Możliwe jest uzyskanie wypisu i wyrysu zarówno z aktualnego, jak i archiwalnego studium.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
  2. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
  3. Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Sprawa załatwiana jest niezwłocznie.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

  • Opłata od wypisu do 5 stron - 30 zł.
  • Opłata od wypisu powyżej 5 stron - 50 zł.
  • Opłata od wyrysu: 20 zł za każdą pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie formatu A4, jednak nie więcej niż 200 zł.
  • Suma opłat za wypis i wyrys nie może być wyższa niż 250 zł. 
  • 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Tryb odwoławczy

Tryb odwoławczy dotyczy tylko sytuacji, w której wymagane jest wydanie decyzji administracyjnej. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji w sprawie, za pośrednictwem organu, który ją wydał.

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
  2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. 2024r. poz. 219 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2025r. poz. 1154 z późn. zm.)
  4. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. 2024r. poz. 1151 z późn. zm.)

Ochrona danych osobowych

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych (w związku z wnioskiem o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium)

Zgodnie z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: RODO) informujemy, że:

1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Nasielska, 05-190 Nasielsk, ul. Elektronowa 3, tel.: +48 23 693 30 00, adres email: um@nasielsk.pl.

2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej, pisząc na adres email: iod@nasielsk.pl.

3) Celem przetwarzania danych osobowych jest przyjęcie i rozpatrzenie złożonego przez Panią/Pana wniosku o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium, a w przypadku jego pozytywnego rozpatrzenia także wydanie tych dokumentów.

4) Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest niezbędność do wypełnienia obowiązków prawnych, które spoczywają na Administratorze w związku ze złożeniem przez Panią/Pana wniosku, o którym mowa w pkt 3 na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (art. 6 ust. lit. c RODO).

5) W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych w celu, o którym mowa w pkt 3, dane te mogą być udostępniane:

a) organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów prawa powszechnie obowiązującego;

b) podmiotom, które na podstawie umów zawartych z Administratorem przetwarzają na jego zlecenie dane osobowe (tzw. procesorzy danych) lub świadczą na jego rzecz usługi, tj. m.in.: podmiotom świadczącym usługi pocztowe i kurierskie, kancelariom prawnym oraz podmiotom dostarczającym usługi i rozwiązania w zakresie IT.

6) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, a następnie przechowywane przez okres 5 lat od dnia 1 stycznia roku następnego po ostatecznym załatwieniu sprawy.

7) Po spełnieniu przesłanek określonych w RODO,przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych, prawo do ich sprostowania, prawo żądania ich usunięcia albo ograniczenia ich przetwarzania.

8) W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,00-193 Warszawa, ul. Stawki 2.

9) Podanie danych osobowych nie jest obowiązkowe, ale jest wymogiem ustawowym i jest niezbędne do przyjęcia i rozpatrzenia złożonego przez Panią/Pana wniosku o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium. Ich niepodanie uniemożliwi przyjęcie i rozpatrzenie tego wniosku.

10) Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystane do profilowania ani do zautomatyzowanego  podejmowania decyzji.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Geodezja i Kataster - Ewidencja gruntów i budynków
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Geodezja i Kataster - Ewidencja gruntów i budynków
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Geodezja i Kataster - Ewidencja gruntów i budynków

Kategorie życiowe

  1. Budowa
  2. Inwestycja
  3. Działalność gospodarcza
  4. Ewidencja
  5. Nieruchomość
  6. Infrastruktura

Słowa kluczowe

zgłoszenie, zmiana, rejestr gruntów i budynków

Miejsce składania dokumentów

WYDZIAŁ ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO i NIERUCHOMOŚCI
pokój nr 215 (wew. 215) Kierownik 23 69-33-115 - Bożena Strzelecka,
pokój nr 214 (wew. 214) 23 69-33-114 Marta Chojnacka - Główny Specjalista,  Katarzyna Bagińska - Główny Specjalista, Marzena Gronowska - Starszy Inspektor

Uwagi

Do wniosku należy załączyć skan opłaty skarbowowej w wysokości:

1) od wypisu:

a) do 5 stron – 30 zł

b) powyżej 5 stron – 50 zł

2) od wyrysu:

a) za każdą wchodzącą w skład wyrysu pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie formatu A4 – 20zł

b) nie więcej niż – 200 zł
Płatna w kasie Urzędu Miejskiego lub na rachunek bankowy:
Bank BS Nasielsk 18 8226 0008 0000 1746 2000 0002

Zrealizuj usługę przez Internet

Liczba wyświetleń: 3740176