]]>

Szukaj w:

Urząd Miasta i Gminy Skaryszew

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Miasta i Gminy Skaryszew

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Nadanie numeru porządkowego nieruchomości

Ogólny opis

Nadanie numeru porządkowego nieruchomości

Opis skrócony

  1. Z wnioskiem o nadanie numeru porządkowego może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.
  2. Numer porządkowy ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
  3. Zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego wydaje się, w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku albo wypełniony wniosek w formie dokumentu elektronicznego.
  2. Załączniki graficzne obrazujące usytuowanie budynku istniejącego, dla którego ma być ustalony numer porządkowy bądź budynku projektowanego.
  3. W przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika dodatkowo pisemne pełnomocnictwo i dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości. W przypadku pełnomocnictwa w formie dokumentu elektronicznego dokument pełnomocnictwa opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym wraz z oryginałem dowodu uiszczenia opłat do wniosku, wydruki (skany wydruków) lub potwierdzenia przelewów bankowych w postaci elektronicznej za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu). W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

  • Nadanie numeru porządkowego nieruchomości nie podlega opłacie.
  • Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Informacje o płatnościach

Numer rachunku bankowego:
49915000090000008420000010
Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Urząd Miasta i Gminy w Skaryszewie
Kwota:
17,00 zł
Tytuł wpłaty:
Opłata Skarbowa
Opis kwoty:
Opłata Skarbowa

Tryb odwoławczy

Brak

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Informacje dodatkowe

  1. Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku albo ogrodzeniu tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2025r. poz. 1154 z późn. zm.)
  3. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. 2021r. poz. 1368)
  4. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. 2024r. poz. 1151 z późn. zm.)

Ochrona danych osobowych

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów

Kategorie życiowe

  1. Inwestycja
  2. Budowa
  3. Działalność gospodarcza
  4. Ewidencja
  5. Nieruchomość
  6. Infrastruktura

Słowa kluczowe

numer porządkowy, nieruchomość

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miasta i Gminy w Skaryszewie
ul. Słowackiego 6, 26-640 Skaryszew
tel.(48) 610-30-89

Uwagi

nie dotyczy

Zrealizuj usługę przez Internet

Liczba wyświetleń: 3740470