]]>

Szukaj w:

Urząd Gminy Krasne

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Krasne

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Nadanie numeru porządkowego nieruchomości

Ogólny opis

Nadanie numeru porządkowego nieruchomości

Opis skrócony

  1. Z wnioskiem o nadanie numeru porządkowego może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.
  2. Numer porządkowy ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
  3. Zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego wydaje się, w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku albo wypełniony wniosek w formie dokumentu elektronicznego.
  2. Załączniki graficzne obrazujące usytuowanie budynku istniejącego, dla którego ma być ustalony numer porządkowy bądź budynku projektowanego.
  3. W przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika dodatkowo pisemne pełnomocnictwo i dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości. W przypadku pełnomocnictwa w formie dokumentu elektronicznego dokument pełnomocnictwa opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym wraz z oryginałem dowodu uiszczenia opłat do wniosku, wydruki (skany wydruków) lub potwierdzenia przelewów bankowych w postaci elektronicznej za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu). W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

  • Nadanie numeru porządkowego nieruchomości nie podlega opłacie.
  • Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Tryb odwoławczy

Brak

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Informacje dodatkowe

  1. Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku albo ogrodzeniu tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2025r. poz. 1154 z późn. zm.)
  3. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. 2021r. poz. 1368)
  4. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. 2024r. poz. 1151 z późn. zm.)

Ochrona danych osobowych

Na podstawie art. 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) /RODO/z dnia 27 kwietnia 2016 r. Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016/ informuje, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy z siedzibą w Krasnem, ul. Adama Mickiewicza 23, 06-408 Krasne.
2. Inspektorem Ochrony Danych u Administratora jest Anna Pogorzelska, z którym może się Pani/Pan kontaktować poprzez e-mail: rodoanka@gmail.com
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań gminy określonych w ustawie z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym /t. j. Dz.U. z 2017r. poz. 1875 z póż.zm./ oraz innych ustawach .. - na podstawie art. 6 ust. 1 lit.  c i  e, oraz art.9 ust.1 lit. g Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z dnia 27 kwietnia 2016 r./ Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016/.
4. Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą wyłącznie upoważnieni urzędnicy Urzędu Gminy oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
5. Pana/Pani dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, tj. Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
6. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych posiada Pani/Pan prawo do:
  •     żądania od administratora dostępu do Pani/Pana danych osobowych;
  •     żądania od Administratora sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
  •     żądania od Administratora usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  •     wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
  •     ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obligatoryjne.
8. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów

Kategorie życiowe

  1. Inwestycja
  2. Budowa
  3. Działalność gospodarcza
  4. Ewidencja
  5. Nieruchomość
  6. Infrastruktura

Słowa kluczowe

numer porządkowy, nieruchomość

Miejsce składania dokumentów

Urząd Gminy Krasne
ul. Adama Mickiewicza 23
06-408 Krasne

Uwagi

brak

Zrealizuj usługę przez Internet

Liczba wyświetleń: 2447187