Wyszukaj usługę
Urząd Miejski w Warce
Urząd Miejski w Warce
05-660 Warka
fax: fax. 48 665 12 25, 48 665 12 51
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Nadanie numeru porządkowego nieruchomości
Ogólny opis
Opis skrócony
- Z wnioskiem o nadanie numeru porządkowego może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.
- Numer porządkowy ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
- Zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego wydaje się, w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku albo wypełniony wniosek w formie dokumentu elektronicznego.
- Załączniki graficzne obrazujące usytuowanie budynku istniejącego, dla którego ma być ustalony numer porządkowy bądź budynku projektowanego.
- W przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika dodatkowo pisemne pełnomocnictwo i dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości. W przypadku pełnomocnictwa w formie dokumentu elektronicznego dokument pełnomocnictwa opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym wraz z oryginałem dowodu uiszczenia opłat do wniosku, wydruki (skany wydruków) lub potwierdzenia przelewów bankowych w postaci elektronicznej za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu). W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
- Nadanie numeru porządkowego nieruchomości nie podlega opłacie.
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
Informacje o płatnościach
63102026290000980204309308
Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Urząd Miejski w Warce
Tytuł wpłaty:
Opłata skarbowa
Opis kwoty:
Opłata skarbowa w kwocie 17 zł - pełnomocnictwo
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
- Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku albo ogrodzeniu tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2025r. poz. 1154 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. 2021r. poz. 1368)
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. 2024r. poz. 1151 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
I. Wskazanie administratora
Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Warce jest Burmistrz Warki , Plac Stefana Czarnieckiego 1,05-660 Warka; tel: 48 6651200, email: um@warka.pl
II. Wskazanie inspektora ochrony danych
Inspektorem ochrony danych jest: Karolina Sałyga, tel.: 48-6651250, email: daneosobowe@warka.pl, adres do korespondencji: Urząd Miejski, Plac Stefana Czarnieckiego 1,05-660 Warka, pok. 103.
III. Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Urząd przetwarza Pani/Pana dane osobowe w następujących celach:
- wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572);
- rozpatrzenie skarg i wniosków,
- udzielenia informacji publicznej,
- realizacji umów powierzenia danych,
- w innych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
IV. Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa.
V. Informacje o odbiorcach Pani/Pana danych osobowych
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych w celach wskazanych w pkt. III, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane następującym odbiorcom bądź kategoriom odbiorców:
- organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów prawa np. policja, sąd, prokuratura, urząd skarbowy, komornik sądowy.
- Inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Urzędem Miejskim w Warce przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Burmistrz Warki.
VI. Okresy przetwarzania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt. III celów,
a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.
VII. Prawa osoby, której dane dotyczą
Urząd pragnie zapewnić Panią/Pana, że wszystkim osobom, których danych osobowe są przetwarzane w Urzędzie Miejskim w Warce, przysługują odpowiednie prawa wynikające z RODO. W związku z tym przysługują Pani/Panu następujące prawa:
- prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
- prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
VIII. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
W zakresie, w jakim udzieliła Pani/Pan zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do jej cofnięcia. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
IX. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
W przypadku uznania, iż przetwarzanie przez Urząd Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego.
X. Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
- Usługi dla przedsiębiorców - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
- Usługi dla instytucji, urzędów - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
Kategorie życiowe
- Inwestycja
- Budowa
- Działalność gospodarcza
- Ewidencja
- Nieruchomość
- Infrastruktura