Wyszukaj usługę
Urząd Gminy Rościszewo
Urząd Gminy Rościszewo
09-204 Rościszewo
fax: 242764201
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Ustalenie numeru porządkowego budynku (adresu)
Ogólny opis
Opis skrócony
Obywatel/Przedsiębiorca/Instytucja, może złożyć wniosek o ustalenie numeru porządkowego budynku lub wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym budynku. Zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego lub zaświadczenie o numerze porządkowym budynku wydaje się, w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Wymagane dokumenty
Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku:
1. Wypełniony wniosek o ustalenie numeru porządkowego budynku (wniosek 10A) albo wypełniony wniosek w formie dokumentu elektronicznego.
2. Kopia/skan mapy: zasadniczej, ewidencyjnej, z projektem podziału, topograficznej w skali nie mniejszej niż 1:10 000 lub kopia/skan projektu zagospodarowania działki lub terenu.
Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym:
1. Wypełniony wniosek o ustalenie numeru porządkowego – wg wzoru (wniosek 10B) albo wypełniony wniosek w formie dokumentu elektronicznego.
2. Kopia/Skan mapy zasadniczej.
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
Termin załatwienia sprawy
Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku: 14 dni od daty złożenia wniosku.
Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym: 7 dni od daty złożenia wniosku.
Informacja
Opis skrócony
Obywatel/Przedsiębiorca/Instytucja, może złożyć wniosek o ustalenie numeru porządkowego budynku lub wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym budynku. Zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego lub zaświadczenie o numerze porządkowym budynku wydaje się, w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Wymagane dokumenty
Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku:
1. Wypełniony wniosek o ustalenie numeru porządkowego budynku (wniosek 10A) albo wypełniony wniosek w formie dokumentu elektronicznego.
2. Kopia/skan mapy: zasadniczej, ewidencyjnej, z projektem podziału, topograficznej w skali nie mniejszej niż 1:10 000 lub kopia/skan projektu zagospodarowania działki lub terenu.
Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym:
1. Wypełniony wniosek o ustalenie numeru porządkowego – wg wzoru (wniosek 10B) albo wypełniony wniosek w formie dokumentu elektronicznego.
2. Kopia/Skan mapy zasadniczej.
3. Potwierdzenie wniesienia opłaty
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
Termin załatwienia sprawy
Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku: 14 dni od daty złożenia wniosku.
Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym: 7 dni od daty złożenia wniosku.
Dodatkowe informacje
Tryb odwoławczy
Od zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego odwołanie nie przysługuje.Od postanowienia odmawiającego wydania zaświadczenia o numerze porządkowym przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Opłata
Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku: bez opłat
Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym: 17 zł
Dodatkowe informacje
Opłata
Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku: bez opłat
Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym: 17 zł
Informacje o płatnościach
15901500012600010120000070
Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Urząd Gminy w Rościszewie
Kwota:
17,00 zł
Tytuł wpłaty:
Opłata za wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym
Opis kwoty:
Opłata za wydanie zaświoadczenia o numerze porządkowym
Tryb odwoławczy
- Od zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego odwołanie nie przysługuje.
- Od postanowienia odmawiającego wydania zaświadczenia o numerze porządkowym przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.Informacje dodatkowe
- Numer porządkowy ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
- Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.
- Ustalenie numeru porządkowego dla budynku zobowiązuje właściciela / władającego nieruchomością do umieszczenia w widocznym miejscu, na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru. Na tabliczce powinna być podana również nazwa ulicy lub placu. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
- Zaświadczenie o numerze porządkowym wydaje się na wniosek osoby mającej swój interes prawny w urzędowym poświadczeniu tego faktu.
- Osoby zainteresowane przesłaniem dokumentu (zawiadomienia lub zaświadczenia) pocztą proszone są o zamieszczenie takiej informacji we wniosku.
Podstawa prawna
Ochrona danych osobowych
Działając na podstawie art. 14 RODO [Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/48/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – Dz.U. UE.L 2016.119.1], wobec uzyskania Pani/Pana danych osobowych, celem ich przetwarzania, prosimy o zapoznanie się z poniższą informacją:
- Administratorem [ADO] Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Rościszewo, 09-204 Rościszewo, ul. Armii Krajowej 1; tel. 24 276 40 76, mail ugrosciszewo@interia.pl
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można się skontaktować poprzez email: iodo.rosciszewo@wp.pl
- Cel przetwarzania: dane osobowe będą przetwarzane przez komórki i jednostki organizacyjne Urzędu Gminy w Rościszewie w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia postępowania administracyjnego w sprawie wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania przestrzennego
- Podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych:
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
- ADO nie przewiduje przetwarzania uzyskanych danych osobowych w celach innych niż wskazane w zdaniu poprzedzającym, gdyby jednak taka okoliczność miała mieć miejsce, o wykorzystaniu uzyskanych danych osobowych na inne cele, zostanie Pani/Pan odrębnie poinformowana/y.
- Przetwarzane będą następujące kategorie Pani/Pana danych osobowych:
- dane identyfikacyjne,
- dane adresowe,
- dane kontaktowe,
- ADO nie przewiduje przekazania uzyskanych danych osobowych innym odbiorcom poza wskazanymi wyżej podmiotami oraz podmiotami uprawnionymi do udziału w postępowaniu administracyjnym i organami władzy publicznej, zgodnie z postępowaniem właściwym w sprawie. W przypadku ujawnienia się konieczności przekazania danych odbiorcom innym niż w zdaniu poprzedzającym, zostanie Pani/Pan odrębnie powiadomiona/y.
- ADO nie przewiduje przekazania uzyskanych danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. W przypadku takiego zamiaru zostanie Pani/Pan odrębnie poinformowana/y.
- ADO nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania w oparciu o uzyskane dane osobowe.
- Posiada Pani/Pan uprawnienie do:
- żądania uzyskania kopii danych osobowych, lub ich udostępnienia w siedzibie ADO w Rościszewie (art. 15 RODO)
- żądania sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO),
- żądania usunięcia swoich danych osobowych (art. 17 RODO) tzw. „prawo do bycia zapomnianym”,
- żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych (art. 18 RODO),
- żądania przeniesienia własnych danych osobowych w powszechnie używanym formacie do innego Administratora danych wskazanego przez siebie (art. 20 RODO),
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (art. 21 RODO),
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, o ile przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej uprzednio zgody (art. 7.3 RODO)
- ADO informuje jednocześnie, iż na podstawie art. 77 RODO ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Urząd Ochrony Danych Osobowych, 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel.: 22 531 03 00, dotyczącej niezgodności przetwarzania przekazanych danych osobowych z RODO.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
- Usługi dla przedsiębiorców - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
- Usługi dla instytucji, urzędów - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
Kategorie życiowe
- Budowa
- Inwestycja
- Działalność gospodarcza
- Ewidencja
- Nieruchomość
- Infrastruktura
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
Uwagi
Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.
Ustalenie numeru porządkowego dla budynku zobowiązuje właściciela / władającego nieruchomością do umieszczenia w widocznym miejscu, na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru. Na tabliczce powinna być podana również nazwa ulicy lub placu. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
Zaświadczenie o numerze porządkowym wydaje się na wniosek osoby mającej swój interes prawny w urzędowym poświadczeniu tego faktu.
Osoby zainteresowane przesłaniem dokumentu (zawiadomienia lub zaświadczenia) pocztą proszone są o zamieszczenie takiej informacji we wniosku.