]]>

Szukaj w:

Urząd Gminy Miastków Kościelny

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Miastków Kościelny

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Ustalenie numeru porządkowego budynku (adresu)

Ogólny opis

Ustalenie numeru porządkowego budynku (adresu)

Opis skrócony

Obywatel/Przedsiębiorca/Instytucja, może złożyć wniosek o ustalenie numeru porządkowego budynku lub wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym budynku. Zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego lub zaświadczenie o numerze porządkowym budynku wydaje się, w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Wymagane dokumenty

Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku:
1. Wypełniony wniosek o ustalenie numeru porządkowego budynku (wniosek 10A) albo wypełniony wniosek w formie dokumentu elektronicznego.
2. Kopia/skan mapy: zasadniczej, ewidencyjnej, z projektem podziału, topograficznej w skali nie mniejszej niż 1:10 000 lub kopia/skan projektu zagospodarowania działki lub terenu.

Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym:
1. Wypełniony wniosek o ustalenie numeru porządkowego – wg wzoru (wniosek 10B) albo wypełniony wniosek w formie dokumentu elektronicznego.
2. Kopia/Skan mapy zasadniczej.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku: 14 dni od daty złożenia wniosku.
Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym: 7 dni od daty złożenia wniosku.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku: bez opłat
Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym: 17 zł

Tryb odwoławczy

  1. Od zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego odwołanie nie przysługuje.
  1. Od postanowienia odmawiającego wydania zaświadczenia o numerze porządkowym przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Informacje dodatkowe

  • Numer porządkowy ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
  • Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.
  • Ustalenie numeru porządkowego dla budynku zobowiązuje właściciela / władającego nieruchomością do umieszczenia w widocznym miejscu, na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.  Na tabliczce powinna być podana również nazwa ulicy lub placu. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
  • Zaświadczenie o numerze porządkowym wydaje się na wniosek osoby mającej swój interes prawny w urzędowym poświadczeniu tego faktu.
  • Osoby zainteresowane przesłaniem dokumentu (zawiadomienia lub zaświadczenia) pocztą proszone są o zamieszczenie takiej informacji we wniosku.

Podstawa prawna

Ochrona danych osobowych

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Geodezja i Kataster - Ewidencja miejscowości, ulic i adresów

Kategorie życiowe

  1. Budowa
  2. Inwestycja
  3. Działalność gospodarcza
  4. Ewidencja
  5. Nieruchomość
  6. Infrastruktura

Słowa kluczowe

Miejsce składania dokumentów

BIURO OBSŁUGI INTERESANTA

Uwagi

25 751 12 86

Zrealizuj usługę przez Internet

Dowiedz się, jak zrealizować usługę w urzędzie

Liczba wyświetleń: 2445995