]]>

Szukaj w:

Urząd Gminy Domanice

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Domanice

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wniosek o dzierżawę gruntu

Ogólny opis

Wniosek o dzierżawę gruntu

Opis skrócony

Właściwy organ sporządza i podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości przeznaczonych do zbycia lub oddania w użytkowanie, najem, dzierżawę lub użyczenie. Wolne grunty (nieruchomości) mogą zostać oddane w dzierżawę na czas oznaczony, w szczególności na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej. Zawarcie umów użytkowania, najmu lub dzierżawy na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony, następuje w drodze przetargu. Wojewoda albo odpowiednia rada lub sejmik mogą wyrazić zgodę na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia tych umów.

Obywatel/Przedsiębiorca/Instytucja, może złożyć wniosek o zawarcie umowy dzierżawy gruntów. Decyzję wydaje się, w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony wniosek o zawarcie umowy dzierżawy zawierający nieruchomości, której dotyczy albo wypełniony wniosek w formie dokumentu elektronicznego.
  2. W przypadku spółki cywilnej do wniosku należy dołączyć kserokopię/skan umowy.
  3. W przypadku Partii politycznej do wniosku należy dołączyć – kserokopię/skan wyciągu z księgi ewidencji partii politycznych.
  4. W przypadku osób fizycznych do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej w formie papierowej lub elektronicznej, nie starszy niż 3 miesiące.
  5. W przypadku Kościołów i związków wyznaniowych do wniosku należy dołączyć – kserokopię/skan dokumentu potwierdzającego osobowość prawną.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Sprawa załatwiana jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.

Informacja

Wniosek o zawarcie umowy dzierżawy powinien zawierać opis nieruchomości, której dotyczy.

Dodatkowe informacje

Opłata

Wniosek jest wolny od opłat.

Tryb odwoławczy

Brak

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Informacje dodatkowe

Umowy użytkowania, najmu lub dzierżawy na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony zawiera się w drodze bezprzetargowej, jeżeli użytkownikiem, najemcą lub dzierżawcą nieruchomości jest organizacja pożytku publicznego lub użytkownikiem nieruchomości jest stowarzyszenie ogrodowe w rozumieniu ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2176).

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. 2025r. poz. 1071 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. (Dz. U. 2024r. poz. 1145 z późn. zm.)

Ochrona danych osobowych

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:

1)      Administratorem danych osobowych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych w Urzędzie Gminy Domanice jest Wójt Gminy Domanice, Domanice 52, 08-113 Domanice, tel. 25 6312982, e-mail: urzad@domanice.eu

2)      Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.

3)      Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji wniosku, tj. gdyż jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.

4)      Podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z ustawą o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r. (Dz. U. 2014r. poz. 518 z późn. zm.) oraz  Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. 2025r. poz. 1071 z późn. zm.) 

5)      Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3 z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych, tj. 5 lat.  

6)      Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.

7)      Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).

8)      W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:

a)      prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

b)     prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

c)      prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

d)     prawo do usunięcia danych w przypadkach określonych w przepisach RODO;

e)      prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);

9)      Podanie przez Państwa danych osobowych w związku z ciążącym na Administratorze obowiązkiem prawnym jest obowiązkowe, a ich nieprzekazanie skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3.

10)  Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych m.in. usługodawcom wykonującym usługi serwisu systemów informatycznych lub doradztwa prawnego, jak również podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.

 

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami

Kategorie życiowe

  1. Dzierżawa
  2. Grunty
  3. Działalność gospodarcza

Słowa kluczowe

dzierżawa, nieruchomości

Miejsce składania dokumentów

Urząd Gminy Domanice

Uwagi

 Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. 2025r. poz. 1071 z późn. zm.)  Ustawa o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r. (Dz. U. 2014r. poz. 518 z późn. zm.) 

Zrealizuj usługę przez Internet

Liczba wyświetleń: 2447323