]]>

Szukaj w:

Urząd Gminy Domanice

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Domanice

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Rozwiązanie umowy dzierżawy gruntu

Ogólny opis

Rozwiązanie umowy dzierżawy gruntu

Opis skrócony

Strony umowy dzierżąwy mogą ją zakończyć przed upływem terminu na jaki została zawarta. Zakończenie obowiązywania umowy może nastąpić w drodze złożenia przez jedną ze stron wypowiedzenia, z zachowaniem warunków określonych w umowie lub w drodze aneksu do umowy (porozumienie o sposobie i terminie rozwiązania umowy). W braku odmiennej umowy dzierżawę gruntu rolnego można wypowiedzieć na jeden rok naprzód na koniec roku dzierżawnego, inną zaś dzierżawę na sześć miesięcy naprzód przed upływem roku dzierżawnego. Po zakończeniu dzierżawy dzierżawca obowiązany jest, w braku odmiennej umowy, zwrócić przedmiot dzierżawy w takim stanie, w jakim powinien się znajdować stosownie do przepisów o wykonywaniu dzierżawy.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o rozwiązanie umowy dzierżawy przez upływem okresu na jaki została zawarta powinien zawierać uzasadnienie/ Wypowiedzenie umowy dzierżawy (na zasadach określonych w umowie).
  2. W przypadku spółki cywilnej do wniosku należy dołączyć kserokopię umowy.
  3. W przypadku Partii politycznej do wniosku należy dołączyć - kserokopię wyciągu z księgi ewidencji partii politycznych.
  4. W przypadku osób fizycznych do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej nie starszy niż 3 miesiące.
  5. W przypadku Kościołów i związków wyznaniowych do wniosku należy dołączyć - kserokopię dokumentu potwierdzającego osobowość prawną.

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja

Termin załatwienia sprawy

Sprawa załatwiana jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.

Informacja

  1. Wniosek o  rozwiązanie umowy dzierżawy powinien zawierać opis nieruchomości, której dotyczy oraz wskazywać dane dotyczące dotychczasowej umowy.
  2. W przypadku spółki cywilnej do wniosku należy dołączyć kserokopię umowy.
 

Dodatkowe informacje

Opłata

Wniosek jest wolny od opłat.

Tryb odwoławczy

Brak

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. 2025r. poz. 1071 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. (Dz. U. 2024r. poz. 1145 z późn. zm.)

Ochrona danych osobowych

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:

1)      Administratorem danych osobowych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych w Urzędzie Gminy Domanice jest Wójt Gminy Domanice, Domanice 52, 08-113 Domanice, tel. 25 6312982, e-mail: urzad@domanice.eu

2)      Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.

3)      Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji wniosku, tj. gdyż jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.

4)      Podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z ustawą o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r. (Dz. U. 2014r. poz. 518 z późn. zm.) oraz  Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. 2025r. poz. 1071 z późn. zm.) 

5)      Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3 z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych, tj. 5 lat.  

6)      Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.

7)      Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).

8)      W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:

a)      prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

b)     prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

c)      prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

d)     prawo do usunięcia danych w przypadkach określonych w przepisach RODO;

e)      prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);

9)      Podanie przez Państwa danych osobowych w związku z ciążącym na Administratorze obowiązkiem prawnym jest obowiązkowe, a ich nieprzekazanie skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3.

10)  Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych m.in. usługodawcom wykonującym usługi serwisu systemów informatycznych lub doradztwa prawnego, jak również podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami
  3. Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami

Kategorie życiowe

  1. Dzierżawa
  2. Grunty
  3. Działalność gospodarcza

Słowa kluczowe

dzierżawa, nieruchomości

Miejsce składania dokumentów

Urząd Gminy Domanice

Uwagi

 Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. 2025r. poz. 1071 z późn. zm.)  Ustawa o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r. (Dz. U. 2014r. poz. 518 z późn. zm.) 

Zrealizuj usługę przez Internet

Liczba wyświetleń: 4870347