Wyszukaj usługę
Urząd Gminy Domanice
Urząd Gminy Domanice
08-113 Domanice
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Rozwiązanie umowy dzierżawy gruntu
Ogólny opis
Opis skrócony
Wymagane dokumenty
- Wniosek o rozwiązanie umowy dzierżawy przez upływem okresu na jaki została zawarta powinien zawierać uzasadnienie/ Wypowiedzenie umowy dzierżawy (na zasadach określonych w umowie).
- W przypadku spółki cywilnej do wniosku należy dołączyć kserokopię umowy.
- W przypadku Partii politycznej do wniosku należy dołączyć - kserokopię wyciągu z księgi ewidencji partii politycznych.
- W przypadku osób fizycznych do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej nie starszy niż 3 miesiące.
- W przypadku Kościołów i związków wyznaniowych do wniosku należy dołączyć - kserokopię dokumentu potwierdzającego osobowość prawną.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Informacja
- Wniosek o rozwiązanie umowy dzierżawy powinien zawierać opis nieruchomości, której dotyczy oraz wskazywać dane dotyczące dotychczasowej umowy.
- W przypadku spółki cywilnej do wniosku należy dołączyć kserokopię umowy.
Dodatkowe informacje
Opłata
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. 2025r. poz. 1071 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. (Dz. U. 2024r. poz. 1145 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
1) Administratorem danych osobowych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych w Urzędzie Gminy Domanice jest Wójt Gminy Domanice, Domanice 52, 08-113 Domanice, tel. 25 6312982, e-mail: urzad@domanice.eu
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
3) Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji wniosku, tj. gdyż jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.
4) Podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z ustawą o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r. (Dz. U. 2014r. poz. 518 z późn. zm.) oraz Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. 2025r. poz. 1071 z późn. zm.)
5) Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3 z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych, tj. 5 lat.
6) Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.
7) Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
8) W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
d) prawo do usunięcia danych w przypadkach określonych w przepisach RODO;
e) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
9) Podanie przez Państwa danych osobowych w związku z ciążącym na Administratorze obowiązkiem prawnym jest obowiązkowe, a ich nieprzekazanie skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3.
10) Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych m.in. usługodawcom wykonującym usługi serwisu systemów informatycznych lub doradztwa prawnego, jak również podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami
- Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami
- Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami
Kategorie życiowe
- Dzierżawa
- Grunty
- Działalność gospodarcza