Wyszukaj usługę
Urząd Gminy Garbatka-Letnisko
Urząd Gminy Garbatka-Letnisko
26-930 Garbatka Letnisko
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wydanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego
Ogólny opis
Opis skrócony
- Ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego następuje dla terenu nie objętego miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego na wniosek inwestora.
- Gdy dla terenu objętego wnioskiem obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego inwestor występuje bezpośrednio o pozwolenie na budowę bądź zgłasza budowę lub wykonanie robót budowlanych.
- W przypadku robót budowlanych polegających na remoncie, montażu lub przebudowie, jeżeli nie powodują zmiany sposobu zagospodarowania terenu i użytkowania obiektu budowlanego oraz nie zmieniają jego formy architektonicznej oraz nie są zaliczone do przedsięwzięć wymagających przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko (w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska) lub budowy infrastruktury telekomunikacyjnej o nieznacznym oddziaływaniu oraz wykonywanie innych robót budowlanych dotyczących takiej infrastruktury lub też robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę nie wydaje się decyzji o lokalizacji.
- O wszczęciu postępowania, postanowieniach i decyzji kończącej sprawę powiadamia się zainteresowane strony w formie obwieszczenia a także w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Do wniosku wypada dołączyć: oryginalne kopie mapy zasadniczej (w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych możliwe jest dołączenie map w skali 1:2000), zawierające określenie granic terenu objętego wnioskiem i obszaru, na który ta inwestycja będzie oddziaływać; z naniesioną planowaną inwestycją w 2 egzemplarzach.
- charakterystykę inwestycji obejmująca:
- określenie warunków technicznych dostawy mediów (nie dotyczy inwestorów, występujących o lokalizację sieci infrastruktury technicznej, którzy są jednocześnie jej dysponentami);
- określenie planowanego sposobu zagospodarowania i zabudowy terenu przedstawioną w formie opisowej i graficznej;
- określenie charakterystycznych parametrów technicznych inwestycji oraz dany charakteryzujących jej wpływ na środowisko.
- Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach z klauzulą ostateczności jeśli wymagają tego przepisy szczególne.
- Wypis z właściwego rejestru (wydany nie później niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku), jeśli z wnioskiem występuje osoba prawna.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
Informacja
Opłatę skarbową należy wnieść na konto Gminy Garbatka-Letnisko w BS Zwoleń o/Garbatka nr 68 9157 0002 0040 0400 0257 0001
Dodatkowe informacje
Opłata
- 107 zł opłata skarbowa za wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Zwolnione od opłaty skarbowej są decyzje dotyczące budownictwa mieszkaniowego oraz inwestycji, w których inwestorem jest jednostka budżetowa lub jednostka samorządu terytorialnego.
- 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Informacje o płatnościach
68915700020040040002570001
Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Gmina Garbatka-Letnisko
Kwota:
598,00 zł
Tytuł wpłaty:
Opłata skarbowa za wydaną decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
Opis kwoty:
- 598 zł – za wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (UWAGA! z uiszczenia opłaty skarbowej, zwolniony jest wnioskodawca będący właścicielem lub użytkownikiem wieczystym terenu, którego dotyczy wniosek). - 17 zł - od złożenia pełnomocnictwa
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Informacje dodatkowe
- Jeżeli wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego dotyczy terenu zamkniętego to organem właściwym do wydania decyzji jest wojewoda.
- Nie można ustalić lokalizacji inwestycji celu publicznego dla terenu, który stanowi grunt leśny gdyż przeznaczenie gruntów leśnych na cele nieleśne dokonuje się wyłącznie w procedurze uchwalania bądź zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
- Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 2024r. poz. 1130 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2025r. poz. 1154 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2024r. poz. 1112 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. 2019r. poz. 1839 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 informujemy, iż:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Garbatka- Letnisko (ul. Skrzyńskich 1, 26- 930 Garbatka- Letnisko, 48 621 01 94)
2) W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się
z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
3) Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji umowy cywilnoprawnej.
4) Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu
z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.
5) Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) ww. rozporządzenia.
6) Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora.
Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz do przenoszenia swoich danych, a także – w przypadkach przewidzianych prawem – prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.
– wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy cywilnoprawnej. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości zawarcia umowy.
Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne - Planowanie przestrzenne
- Usługi dla przedsiębiorców - Architektura i planowanie przestrzenne - Planowanie przestrzenne
- Usługi dla instytucji, urzędów - Architektura i planowanie przestrzenne - Planowanie przestrzenne
Kategorie życiowe
- Inwestycja
- Budowa
- Działalność gospodarcza
- Nieruchomość
- Cel publiczny
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
ul. Skrzyńskich 1
26-930 Garbatka-Letnisko
e-mail: urzad@garbatkaletnisko.pl
Uwagi
Załączniki wymienione w pkt 10 formularza wniosku
1. Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego powinien zawierać:
1) mapę zasadniczą lub, w przypadku jej braku, mapę ewidencyjną, pochodzące z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obejmujące teren, którego wniosek dotyczy, wraz z obszarem, na który inwestycja będzie oddziaływać, w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000, w postaci:
- elektronicznej – w obowiązującym państwowym systemie odniesień przestrzennych albo
- papierowej; (mapę należy pozyskać w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Kozienicach).
1a) określenie granic terenu objętego wnioskiem;
2) charakterystykę inwestycji, obejmującą:
a) określenie zapotrzebowania na wodę, energię oraz sposobu odprowadzania lub oczyszczania ścieków, a także innych potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej, a w razie potrzeby również sposobu unieszkodliwiania odpadów,
b) określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych oraz powierzchni terenu podlegającej przekształceniu, przedstawione w formie opisowej i graficznej,
c) określenie charakterystycznych parametrów technicznych inwestycji oraz dane charakteryzujące jej wpływ na środowisko;
3) w przypadku lokalizacji składowiska odpadów:
a) docelową rzędną składowiska odpadów,
b) roczną i całkowitą ilość składowanych odpadów oraz rodzaje składowanych odpadów,
c) sposób gromadzenia, oczyszczania i odprowadzania ścieków,
d) sposób gromadzenia, oczyszczania i wykorzystywania lub unieszkodliwiania gazu składowiskowego.
2. W przypadku działania przez pełnomocnika albo prokurenta – do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy albo dokument stwierdzający udzielenie prokury /oryginał lub jego odpis urzędowo poświadczony – Adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie/. Dokumentem stwierdzającym udzielenie prokury może być również odpis aktualny z KRS (wydany w sądzie albo pobrany samodzielnie zgodnie z art. 4 ust. 4aa ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym).
W przypadku składania wniosku przez podmiot nie podlegający obowiązkowi wpisu w KRS – dokumenty potwierdzające sposób reprezentacji wnioskodawcy /oryginał lub odpis poświadczony za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym/.
Zamiast oryginału dokumentu strona może złożyć wraz z wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy albo o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego kopię dokumentu. Jeżeli jest to uzasadnione okolicznościami sprawy, organ administracji publicznej zażąda od strony składającej odpis dokumentu, przedłożenia oryginału tego dokumentu (art. 76a § 4 K.p.a.).
Załączniki do wniosku winny być podpisane przez wnioskodawcę.