]]>

Szukaj w:

Urząd Gminy Wolanów

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Wolanów

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWEJ NA RZECZ JEJ UŻYTKOWNIKA WIECZYSTEGO

Ogólny opis

SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWEJ NA RZECZ JEJ UŻYTKOWNIKA WIECZYSTEGO

Opis skrócony

Wniosek w przedmiotowej sprawie składają użytkownicy wieczyści (osoby fizyczne i prawne), którzy  nie spełniają przesłanek o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości wynikających z ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości t. jedn. Dz. U. z 2012r. poz. 83. Sprzedaż nieruchomości na rzecz użytkownika wieczystego następuje za zgodą Rady Miejskiej. Rzeczoznawca majątkowy w operacie szacunkowym określa wartość rynkową nieruchomości oraz wartość prawa użytkowania wieczystego. Warunki sprzedaży określa protokół uzgodnień.Sprzedaż dokonywana jest w drodze umowy - aktu notarialnego.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek – wg wzoru
  2. Aktualny wyciąg z księgi wieczystej – oryginał
  3. Aktualny wypis z ewidencji gruntów – oryginał
  4. Informacja o niezaleganiu z opłatą roczną z tytułu użytkowania wieczystego - oryginał

Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca

Termin załatwienia sprawy

Do 4 miesięcy.

Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Terminy wynikające z Kodeksu postępowania administracyjnego nie mają zastosowania.

Informacja

Dodatkowe informacje

Opłata

Nie podlega

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

Skargi i wnioski

--------------------------

Informacje dodatkowe

  • Podstawą dokonania sprzedaży jest przeznaczenie nieruchomości do sprzedaży w drodze uchwały Rady Miejskiej.
  • Koszty wyceny nieruchomości ponosi Wnioskodawca.
  • Wnioskodawca proszony jest o podanie nr telefonu w celu ułatwienia kontaktu.
  • O terminie dostarczenia wyceny i terminie podpisania protokołu uzgodnień Wnioskodawca jest informowany telefonicznie
  • Do podpisania protokołu uzgodnień konieczne jest posiadanie dowodu osobistego i numeru NIP.
  • Wpłaty ceny sprzedaży nieruchomości należy dokonać przed zawarciem aktu notarialnego w Kasie Urzędu lub na konto Urzędu .

Termin aktu notarialnego jest ustalany w porozumieniu z Wnioskodawcą.

 

Numer konta bankowego:

Bank PEKAO SANr 61 1240 6348 1111 0010 4058 8264

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. 2024r. poz. 1061 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. 2018r. poz. 121 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2021r. poz. 361 z późn. zm.)

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości
  2. Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości

Kategorie życiowe

  1. Grunt

Słowa kluczowe

SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWEJ NA RZECZ JEJ UŻYTKOWNIKA WIECZYSTEGO

Miejsce składania dokumentów

poniedziałek 7:30 - 16:30
wtorek, środa, czwartek 7:30 - 15:30
piątek 7:30 - 14:30

Uwagi

Brak

Zrealizuj usługę przez Internet

Liczba wyświetleń: 2625923