
Urząd Gminy Wolanów
Urząd Gminy Wolanów
ul. Radomska 20
26-625 Wolanów
26-625 Wolanów
telefon: (+48) 486186051, 486186067, 486186015, 486186020
fax: (+48) 486187941
fax: (+48) 486187941
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWEJ NA RZECZ JEJ UŻYTKOWNIKA WIECZYSTEGO
Ogólny opis
SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWEJ NA RZECZ JEJ UŻYTKOWNIKA WIECZYSTEGO
Opis skrócony
Wniosek w przedmiotowej sprawie składają użytkownicy wieczyści (osoby fizyczne i prawne), którzy nie spełniają przesłanek o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości wynikających z ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości t. jedn. Dz. U. z 2012r. poz. 83. Sprzedaż nieruchomości na rzecz użytkownika wieczystego następuje za zgodą Rady Miejskiej. Rzeczoznawca majątkowy w operacie szacunkowym określa wartość rynkową nieruchomości oraz wartość prawa użytkowania wieczystego. Warunki sprzedaży określa protokół uzgodnień.Sprzedaż dokonywana jest w drodze umowy - aktu notarialnego.
Wymagane dokumenty
- Wniosek – wg wzoru
- Aktualny wyciąg z księgi wieczystej – oryginał
- Aktualny wypis z ewidencji gruntów – oryginał
- Informacja o niezaleganiu z opłatą roczną z tytułu użytkowania wieczystego - oryginał
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca
Termin załatwienia sprawy
Do 4 miesięcy.
Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Terminy wynikające z Kodeksu postępowania administracyjnego nie mają zastosowania.Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
Nie podlega
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Skargi i wnioski
--------------------------
Informacje dodatkowe
- Podstawą dokonania sprzedaży jest przeznaczenie nieruchomości do sprzedaży w drodze uchwały Rady Miejskiej.
- Koszty wyceny nieruchomości ponosi Wnioskodawca.
- Wnioskodawca proszony jest o podanie nr telefonu w celu ułatwienia kontaktu.
- O terminie dostarczenia wyceny i terminie podpisania protokołu uzgodnień Wnioskodawca jest informowany telefonicznie
- Do podpisania protokołu uzgodnień konieczne jest posiadanie dowodu osobistego i numeru NIP.
- Wpłaty ceny sprzedaży nieruchomości należy dokonać przed zawarciem aktu notarialnego w Kasie Urzędu lub na konto Urzędu .
Termin aktu notarialnego jest ustalany w porozumieniu z Wnioskodawcą.
Numer konta bankowego:
Bank PEKAO SANr 61 1240 6348 1111 0010 4058 8264Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. 2024r. poz. 1061 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. 2018r. poz. 121 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2021r. poz. 361 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Gospodarka nieruchomościami - Sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości
- Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości
Kategorie życiowe
- Grunt
Słowa kluczowe
SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWEJ NA RZECZ JEJ UŻYTKOWNIKA WIECZYSTEGO
Miejsce składania dokumentów
poniedziałek 7:30 - 16:30
wtorek, środa, czwartek 7:30 - 15:30
piątek 7:30 - 14:30
wtorek, środa, czwartek 7:30 - 15:30
piątek 7:30 - 14:30
Uwagi
Brak
Zrealizuj usługę przez Internet
Liczba wyświetleń: 2625923