Wyszukaj usługę
Urząd Miasta i Gminy Mordy
Urząd Miasta i Gminy Mordy
08-140 Mordy
fax: 25 641 51 15
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Wniosek o ustanowienie trwałego zarządu dla jednostki organizacyjnej
Ogólny opis
Opis skrócony
- Trwały zarząd na rzecz jednostki organizacyjnej ustanawia w drodze decyzji właściwy organ.
- Trwały zarząd ustalany jest na czas oznaczony, bądź nieoznaczony.
- Trwały zarząd jest formą prawną władania nieruchomością przez jednostkę organizacyjną.
- Jednostka organizacyjna ma prawo do korzystania z nieruchomości w celu prowadzenia działalności należącej do zakresu jej działania.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o ustanowienie trwałego zarządu z określeniem celu na jaki ma być wykorzystywana.
- Dokumenty określające status prawny jednostki organizacyjnej ( np. statut, akt założycielski).
- Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla nieruchomości, a w przypadku braku planu opinia odnośnie przeznaczenia nieruchomości oraz możliwości oddania w trwały zarząd na wnioskowany cel i okres, wraz z informacją czy nieruchomość wpisana jest do rejestru zabytków.
- Wyrys z mapy ewidencyjnej gruntów (oryginał).
- Odpis z księgi wieczystej (oryginał).
- Wykaz naniesień znajdujących się na gruncie wraz z informacją dotyczącą budynków i znajdujących się w nich lokali mieszkalnych / użytkowych (kubatura, powierzchnia zabudowy, powierzchnia użytkowa, liczba kondygnacji naziemnych i podziemnych budynków, liczba i powierzchnia użytkowa lokali), sposobem ich wykorzystania oraz z informacją przez kogo są zajmowane.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Informacja
pokój nr 7;
od poniedziałku do czwartku w godzinach 8:00 – 16:00;
w piątek w godzinach 8:00 - 18:00
Dodatkowe informacje
Opłata
- Wniosek o ustanowienie trwałego zarządu jest wolny od opłat.
- 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. (Dz. U. 2024r. poz. 1145 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
- Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
Kategorie życiowe
- Nieruchomość
- Działalność
- Grunt
- Budynek
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
Sekretariat pokój nr 1;
od poniedziałku do czwartku w godzinach 8:00 – 16:00;
w piątek w godzinach 8:00 - 18:00
Uwagi
w piątek 8:00 - 17:30.
tryb odwoławczy: Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Siedlcach za posrednictwem burmistrza
Referat Inwestycji i Infrastruktury,
informacje uzupełniające pokój nr 7