Wyszukaj usługę
Urząd Gminy Zakrzew
Urząd Gminy Zakrzew
26-652 Zakrzew
OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI
Oddanie jednostce organizacyjnej nieruchomości w trwały zarząd
Ogólny opis
Opis skrócony
- Trwały zarząd na rzecz jednostki organizacyjnej ustanawia w drodze decyzji właściwy organ.
- Trwały zarząd ustalany jest na czas oznaczony, bądź nieoznaczony.
- Trwały zarząd jest formą prawną władania nieruchomością przez jednostkę organizacyjną.
- Jednostka organizacyjna ma prawo do korzystania z nieruchomości w celu prowadzenia działalności należącej do zakresu jej działania.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o oddanie nieruchomości w trwały zarząd z określeniem celu na jaki ma być wykorzystywana.
- Wypis z ewidencji gruntów (oryginał).
- Wyrys z mapy ewidencyjnej gruntów (oryginał).
- Odpis z księgi wieczystej (oryginał).
- Statut organizacyjny jednostki (kserokopia).
- Wykaz naniesień na gruncie i sposobu ich wykorzystania.
- Wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, o ile obejmuje nieruchomość
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
Informacja
- Wniosek o oddanie nieruchomości w trwały zarząd jest wolny od opłat.
- 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Dodatkowe informacje
Opłata
- Wniosek o oddanie nieruchomości w trwały zarząd jest wolny od opłat.
- 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Tryb odwoławczy
Skargi i wnioski
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. (Dz. U. 2024r. poz. 1145 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
Klauzula ogólna RODO
W związku z zapisami art. 13 oraz art. 14 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest: Gmina Zakrzew reprezentowana przez Wójta, Zakrzew 51, 26-652 Zakrzew
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - Bartłomiej Kida adres email: bodo.radom@gmail.com
- Do zakresu działania samorządu należy wykonywanie zadań publicznych o charakterze gminnym, niezastrzeżonych ustawami na rzecz organów administracji rządowej. Urząd Gminy w Zakrzewie gromadzi Państwa dane w celu realizacji zadań wynikających
z przepisów prawa, a w szczególności z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 572 z późn. zm.). Podstawa prawna przetwarzania Państwa danych wynika z szeregu ustaw kompetencyjnych (merytorycznych) oraz obowiązków i zadań zleconych przez instytucje nadrzędne wobec Administratora. - Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do osiągnięcia celu, o którym mowa powyżej. W szczególnych sytuacjach Administrator może przekazać/powierzyć Państwa dane innym podmiotom. Podstawą przekazania/powierzenia danych są przepisy prawa (np. wymiar sprawiedliwości, administracja skarbowa, instytucje związane z obsługą szeroko pojętych funduszy unijnych, podmioty związane z obsługą sfery socjalnej – ZUS, PFRON) lub właściwie skonstruowane, zapewniające bezpieczeństwo danym osobowym, umowy powierzenia danych do przetwarzania (np. z podmiotami sektora teleinformatycznego i telekomunikacyjnego, przetwarzania danych)
- Dane osobowe przetwarzane w Urząd Gminy w Zakrzewie przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy kompetencyjne lub ustawę z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.) i ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2020 r., poz. 164 z późn. zm.), w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
- Każda osoba, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, ma możliwość:
- dostępu do danych osobowych jej dotyczących,
- żądania ich sprostowania,
- usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
- Osoba której dane przetwarzane są na podstawie zgody wyrażonej przez tę osobę ma prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność
z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. - Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne
z RODO przetwarzanie Państwa danych osobowych w Urząd Gminy w Zakrzewie. Organem właściwym dla ww. skargi jest: Urząd Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa - W zależności od sfery, w której przetwarzane są dane osobowe w Urząd Gminy
w Zakrzewie, podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym. W szczególnych przypadkach ich podanie jest warunkiem zawarcia umowy.
O szczegółach podstawy gromadzenia danych osobowych i ewentualnym obowiązku lub dobrowolności ich podania oraz potencjalnych konsekwencjach niepodania danych, informowani Państwo będziecie przez referat merytoryczny/stanowisko samodzielne Urzędu Gminy w Zakrzewie - Dane osobowe nie będą przezywane do państw trzecich, a nie będą podlegały zautomatyzowanemu przetwarzaniu bądź profilowaniu
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla przedsiębiorców - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
- Usługi dla instytucji, urzędów - Gospodarka nieruchomościami - Użytkowanie wieczyste i trwały zarząd
Kategorie życiowe
- Nieruchomość
- Działalność
- Grunt
- Budynek
Słowa kluczowe
Miejsce składania dokumentów
Urząd Gminy Zakrzew
Zakrzew 51
26-652 Zakrzew
Piętro drugie, pokój nr 214