]]>

Szukaj w:

Urząd Gminy Rościszewo

Wybierz formularz z listy formularzy na dole strony.

Urząd Gminy Rościszewo

OPIS SZCZEGÓŁOWY USŁUGI

Wydanie zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców

Ogólny opis

Wydanie zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców

Opis skrócony

Hodowla lub utrzymywanie psów rasowych - rasy chart lub ich mieszańców podlega regulacji prawnej - wymaga uzyskania zezwolenia starosty właściwego ze względu na miejsce prowadzenia ich hodowli lub utrzymywania. Zezwolenie wydawane jest na wniosek osoby zamierzającej prowadzić taką hodowlę lub utrzymywać takiego psa. Niezależnie od powyższego zezwolenia hodowla lub utrzymywanie psów rasowych wymaga spełniania odpowiednich warunków dla życia tych zwierząt.

Obywatel/Przedsiębiorca, może złożyć wniosek o wydanie zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców. Zezwolenie wydaje się, w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony wniosek albo wypełniony wniosek w formie dokumentu elektronicznego o wydanie zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców wraz z ewentualnymi załącznikami:
  • oświadczenie lub oświadczenie w formie dokumentu elektronicznego opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, o niewykorzystywaniu psa/psów do celów łowieckich,
  • dokumenty/skany dokumentów dotyczące pochodzenia psa (rodowody),
  • dokumenty/skany dokumentów dotyczące stanu zdrowia psa - szczepienia,
  • oryginał dowodu uiszczenia opłat do wniosku, wydruki (skany wydruków) lub potwierdzenia przelewów bankowych w postaci elektronicznej.  
2. W przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika dodatkowo pisemne pełnomocnictwo i dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości. W przypadku pełnomocnictwa w formie dokumentu elektronicznego dokument pełnomocnictwa opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.


Odbiorca usługi

Obywatel, Przedsiębiorca

Termin załatwienia sprawy

Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu). W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.

Informacja

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2025r. poz. 1154 z późn. zm.)
Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie warunków i sposobu hodowania i utrzymywania chartów rasowych oraz ich mieszańców (Dz. U. 2010r. Nr 135, poz. 909)

Hodowla lub utrzymywanie psów rasowych - rasy chart lub ich mieszańców podlega regulacji prawnej - wymaga uzyskania zezwolenia starosty właściwego ze względu na miejsce prowadzenia ich hodowli lub utrzymywania. Zezwolenie wydawane jest na wniosek osoby zamierzającej prowadzić taką hodowlę lub utrzymywać takiego psa. Niezależnie od powyższego zezwolenia hodowla lub utrzymywanie psów rasowych wymaga spełniania odpowiednich warunków dla życia tych zwierząt.
Obywatel/Przedsiębiorca, może złożyć wniosek o wydanie zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców. Zezwolenie wydaje się, w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Wymagane dokumenty
Wypełniony wniosek albo wypełniony wniosek w formie dokumentu elektronicznego o wydanie zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców wraz z ewentualnymi załącznikami:
- oświadczenie lub oświadczenie w formie dokumentu elektronicznego opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, o niewykorzystywaniu psa/psów do celów łowieckich,
- dokumenty/skany dokumentów dotyczące pochodzenia psa (rodowody),
- dokumenty/skany dokumentów dotyczące stanu zdrowia psa - szczepienia,
- oryginał dowodu uiszczenia opłat do wniosku, wydruki (skany wydruków) lub potwierdzenia przelewów bankowych w postaci elektronicznej.
W przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika dodatkowo pisemne pełnomocnictwo i dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości. W przypadku pełnomocnictwa w formie dokumentu elektronicznego dokument pełnomocnictwa opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca
Termin załatwienia sprawy
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu). W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Dodatkowe informacje
Tryb odwoławczy
Od decyzji udzielającej zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców służy stronie odwołanie do właściwego miejscowo Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Opłata
  • opłata skarbowa za wniosek: 82 zł
  • opłata skarbowa za udzielenie zezwolenia na wykonywanie działalności gospodarczej: 616 zł
  • opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa: 17 zł

Dodatkowe informacje

Opłata

  • opłata skarbowa za wniosek: 82 zł
  • opłata skarbowa za udzielenie zezwolenia na wykonywanie działalności gospodarczej: 616 zł
  • opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa: 17 zł

Informacje o płatnościach

Numer rachunku bankowego:
15901500012600010120000070
Nazwa odbiorcy rachunku bankowego:
Urząd Gminy w Rościszewie
Kwota:
82,00 zł
Tytuł wpłaty:
Opłata skarbowa za wniosek
Opis kwoty:
Opłata skarbowa za wniosek

Tryb odwoławczy

Od decyzji udzielającej zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców służy stronie odwołanie do właściwego miejscowo Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Informacje dodatkowe

Hodowla lub utrzymywanie psów rasowych wymaga spełniania odpowiednich warunków lokalowych i sanitarnych, które został określone w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie warunków i sposobu hodowania i utrzymywania chartów rasowych oraz ich mieszańców (Dz. U. 2010 r. Nr 135, poz. 909).

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2025r. poz. 1154 z późn. zm.)
  3. Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie warunków i sposobu hodowania i utrzymywania chartów rasowych oraz ich mieszańców (Dz. U. 2010r. Nr 135, poz. 909)
  4. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2016 r. w sprawie dokumentacji hydrogeologicznej i dokumentacji geologiczno-inżynierskiej (Dz. U. 2016r. poz. 2033)

Ochrona danych osobowych

Działając na podstawie art. 14 RODO [Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/48/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – Dz.U. UE.L 2016.119.1], wobec uzyskania Pani/Pana danych osobowych, celem ich przetwarzania, prosimy o zapoznanie się z poniższą informacją:

  1.      Administratorem [ADO] Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Rościszewo, 09-204 Rościszewo, ul. Armii Krajowej 1; tel. 24 276 40 76, mail ugrosciszewo@interia.pl
  2.      Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można się skontaktować poprzez email: iodo.rosciszewo@wp.pl
  3.      Cel przetwarzania: dane osobowe będą przetwarzane przez komórki i jednostki organizacyjne Urzędu Gminy w Rościszewie w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia postępowania administracyjnego w sprawie wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania przestrzennego
  4.      Podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych:

-         ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

-         ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;

  1.      ADO nie przewiduje przetwarzania uzyskanych danych osobowych w celach innych niż wskazane w zdaniu poprzedzającym, gdyby jednak taka okoliczność miała mieć miejsce, o wykorzystaniu uzyskanych danych osobowych na inne cele, zostanie Pani/Pan odrębnie poinformowana/y.
  2.      Przetwarzane będą następujące kategorie Pani/Pana danych osobowych:

-         dane identyfikacyjne,

-         dane adresowe,

-         dane kontaktowe,

  1.      ADO nie przewiduje przekazania uzyskanych danych osobowych innym odbiorcom poza wskazanymi wyżej podmiotami oraz podmiotami uprawnionymi do udziału w postępowaniu administracyjnym i organami władzy publicznej, zgodnie z postępowaniem właściwym w sprawie. W przypadku ujawnienia się konieczności przekazania danych odbiorcom innym niż w zdaniu poprzedzającym, zostanie Pani/Pan odrębnie powiadomiona/y.
  2.      ADO nie przewiduje przekazania uzyskanych danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. W przypadku takiego zamiaru zostanie Pani/Pan odrębnie poinformowana/y.
  3.  ADO nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania w oparciu o uzyskane dane osobowe.
  4.  Posiada Pani/Pan uprawnienie do:

-         żądania uzyskania kopii danych osobowych, lub ich udostępnienia w siedzibie ADO w Rościszewie (art. 15 RODO)

-         żądania sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO),

-         żądania usunięcia swoich danych osobowych (art. 17 RODO) tzw. „prawo do bycia zapomnianym”,

-         żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych (art. 18 RODO),

-         żądania przeniesienia własnych danych osobowych w powszechnie używanym formacie do innego Administratora danych wskazanego przez siebie (art. 20 RODO),

-         wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (art. 21 RODO),

-         cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, o ile przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej uprzednio zgody (art. 7.3 RODO)

  1.  ADO informuje jednocześnie, iż na podstawie art. 77 RODO ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Urząd Ochrony Danych Osobowych, 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel.: 22 531 03 00, dotyczącej niezgodności przetwarzania przekazanych danych osobowych z RODO.

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Ochrona Środowiska
  2. Usługi dla obywateli - Ochrona Środowiska - Zadania z zakresu gospodarki łowieckiej
  3. Usługi dla przedsiębiorców - Ochrona Środowiska
  4. Usługi dla przedsiębiorców - Ochrona Środowiska - Zadania z zakresu gospodarki łowieckiej

Kategorie życiowe

  1. Zwierzęta
  2. Hodowla
  3. Działalność gospodarcza
  4. Hodowla psów rasowych
  5. Utrzymanie psów rasowych

Słowa kluczowe

hodowla psów, utrzymywanie psów, psy rasowe, charty, ochrona środowiska

Miejsce składania dokumentów

09-204 Rościszewo, ul. Armii Krajowej 1 (sekretariat)

Uwagi

Hodowla lub utrzymywanie psów rasowych wymaga spełniania odpowiednich warunków lokalowych i sanitarnych, które został określone w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie warunków i sposobu hodowania i utrzymywania chartów rasowych oraz ich mieszańców (Dz. U. 2010 r. Nr 135, poz. 909)

Zrealizuj usługę przez Internet

Liczba wyświetleń: 3740473