Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie i dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj politykę prywatności Przeczytaj politykę cookies
W razie przeniesienia na inną osobę własności pojazdu zarejestrowanego, dotychczasowy właściciel przekazuje nowemu właścicielowi dowód rejestracyjny i kartę pojazdu, jeżeli została wydana.
Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić Starostę (w miastach na prawach powiatu - Prezydenta miasta), właściwego ze względu na miejsce jego zamieszkania, o zbyciu pojazdu w terminie nieprzekraczającym 30 dni od dnia dokonania tej czynności.
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku.
Kopia dokumentu, na podstawie którego nastąpiło zbycie pojazdu.
Dokument określający tożsamość właściciela:
osoba fizyczna - dowód osobisty;
osoby prawne - aktualny odpis z KRS;
osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne - dokument tożsamości dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd, umowa spółki cywilnej.
Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
Obywatel,
Przedsiębiorca,
Instytucja
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie, po złożeniu kompletnego wniosku dokonywana jest stosowna adnotacja w komputerowej bazie danych ewidencji pojazdów.
Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
Tryb odwoławczy
Brak
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
ulepszenia organizacji,
wzmacnianie praworządności,
usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom,
ochrony własności społecznej,
lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Informacje dodatkowe
Zawiadomienie o zbyciu pojazdu składa dotychczasowy właściciel (figurujący w dowodzie rejestracyjnym).
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2024r. poz. 1251)
Ustawa z dnia 14 sierpnia 2020 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2020r. poz. 1517 z późn. zm.)
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. 2022r. poz. 1849 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r.
o opłacie skarbowej (Dz. U. 2023r. poz. 2111 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
https://www.sierpc.starostwo.gov.pl/id/2096
Klasyfikacje usługi
Usługi dla obywateli - Sprawy komunikacyjne - Wyrejestrowywanie
Usługi dla przedsiębiorców - Sprawy komunikacyjne - Wyrejestrowywanie
Usługi dla instytucji, urzędów - Sprawy komunikacyjne - Wyrejestrowywanie
Kategorie życiowe
Komunikacja
Pojazd
Działalność gospodarcza
Słowa kluczowe
zbycie, pojazd, zarejestrowany
Miejsce składania dokumentów
Starostwo Powiatowe w Sierpcu ul. Świętokrzyska 2A 09-200 Sierpc
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.