Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie i dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj politykę prywatności Przeczytaj politykę cookies
Wydanie zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Opis skrócony
Zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części albo legalizacji samowolnie przeprowadzonej zmiany wymaga uprzedniego uzyskania zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Zaświadczenie jest wydawane tylko dla nieruchomości, na której znajduje się obiekt budowlany, obowiązuje plan miejscowy zagospodarowania przestrzennego.
Jeśli nieruchomość położona jest na obszarze właściwości dwóch lub więcej gmin to wniosek należy złożyć do urzędu miasta lub gminy, na którego obszarze znajduje się większa część nieruchomości.
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zawierający numer i dokładny adres działki wraz z dokładnym opisem planowanej zmiany sposobu użytkowania.
Dokumenty dotyczące nieruchomości, którymi w szczególności może być mapa dla celów geodezyjnych obejmująca nieruchomość w skali 1:1000 lub 1:500.
Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
Termin załatwienia sprawy
Zaświadczenie albo postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia lub postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.
Informacja
Dane adresowe: ul. Gen. Fr. Żymirskiego 38 05-205 Klembów tel.: 29 753 88 00 fax: 29 777 90 85 e-mail: urzad@klembow.pl
Godziny pracy Urzędu: Pon: 8:00 - 17:00 Wt-Czw: 8:00 - 16:00 Pt: 8:00 - 15:00
Dodatkowe informacje
Opłata
17 zł opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia samodzielności lokali.
17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Tryb odwoławczy
Na odmowę wydania zaświadczenia przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, które wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia odmownego, za pośrednictwem organu, który je wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2025r. poz. 418)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r.
o opłacie skarbowej (Dz. U. 2023r. poz. 2111 z późn. zm.)
Ochrona danych osobowych
Informacja na temat przetwarzania danych osobowych zawartych we wniosku
Informujemy, że przekazane dane osobowe będą wykorzystywane wyłącznie w celach dopełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa. Administratorem danych osobowych jest Gmina Klembów - Urząd Gminy w Klembowie, ul. Gen. Fr. Żymirskiego 38, 05-205 Klembów. Dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym do celów archiwizacji. Przekazane dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa (np. instytucji kontrolujących pracę Urzędu). Szczegółowe podstawy prawne przetwarzania danych osobowych można uzyskać u pracownika Urzędu.
Osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do dostępu do treści podanych danych osobowych i ich poprawiania za pośrednictwem Urzędu. Niepodanie danych będzie skutkowało brakiem możliwości rozpatrzenia sprawy przez Urząd. Osoba, której dane będą przetwarzane przez Urząd ma prawo wniesienia skargi dotyczącej przetwarzania danych osobowych do organu nadzorczego. Kontakt do inspektora ochrony danych osobowych: iod@klembow.pl.
Klasyfikacje usługi
Usługi dla obywateli - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
Usługi dla przedsiębiorców - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
Usługi dla instytucji, urzędów - Architektura i planowanie przestrzenne - Budownictwo
Kategorie życiowe
Inwestycja
Działalność gospodarcza
Nieruchomość
Słowa kluczowe
budynek, zmiana sposobu użytkowania, miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego
Miejsce składania dokumentów
Biuro Obsługi Interesanta w Urzędzie Gminy Klembów
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.