Wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego. (UM Radom)
Zgodnie z art. 24 ust. 5 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne Starosta udostępnia dane ewidencji gruntów i budynków oraz wydaje wypisy z operatu ewidencyjnego, zawierające dane podmiotów, o których mowa w art. 20 ust. 2 pkt 1 ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne - na żądanie:
1) właścicieli oraz osób i jednostek organizacyjnych władających gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
2) organów administracji publicznej albo podmiotów niebędących organami administracji publicznej, realizujących, na skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis;
2a) operatorów:
a) sieci, w rozumieniu ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych,
b) systemu przesyłowego, systemu dystrybucyjnego oraz systemu połączonego, w rozumieniu ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne,
3) innych podmiotów, niż wymienione w pkt 1–2a, które mają interes prawny w tym zakresie.
Udostępnianie danych na wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego następuje w formie określonej w pkt. 8 Formularza EGiB odpowiednio: wypisu z rejestru gruntów; wypisu z rejestru gruntów oraz wyrysu z mapy ewidencyjnej; wyrysu z mapy ewidencyjnej; uproszczonego wypisu z rejestru gruntów; wypisu z rejestru gruntów bez danych osobowych; wypisu z kartoteki budynków; wypisu z kartoteki lokali; wypisu z rejestru budynków; wypisu z rejestru lokali; wypisu z wykazu działek ewidencyjnych; wypisu z wykazu podmiotów.
Szczegółowy opis treści udostępnianego dokumentu tj. jakie informacje zawierają poszczególne wypisy oraz wyrys i w jakie klauzule opatrzony jest dokument – zostały opisane na drugiej stronie Formularza EGiB.
We wniosku umieszczone są rubryki na dane nieobowiązkowe – telefon/adres e-mail – które nie są wymagane do załatwienia sprawy, ale ułatwią kontakt. Dobrowolne wypełnienie tych rubryk oznacza zgodę wnioskodawcy na przetwarzanie tych danych przez Prezydenta Miasta Radomia.
Przy składaniu wniosku należy wskazać sposób odbioru dokumentów.
- Wypełniony Wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego - druk urzędowy FORMULARZ EGiB – zgodny ze wzorem określonymRozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i dokumentu obliczenia opłaty, a także sposobu wydawania licencji.
- W przypadku gdy wnioskodawca nie jest ujawniony w operacie ewidencyjnym jako właściciel/władający do nieruchomości objętej wnioskiem – we wniosku należy wskazać przepis prawa materialnego, z którego wnioskujący wywodzi swój interes prawny w udostępnieniu informacji z ewidencji, jak również w uzasadnionych przypadkach dokumenty potwierdzające interes prawny np. zobowiązanie sądu.
- Dowód/potwierdzenie wniesienia opłaty, w kwocie zgodnej z wydanym Dokumentem Obliczenia Opłaty (DOO). W tytule opłaty należy podać numer DOO, lub numer pod jakim wniosek został zarejestrowany.
Potwierdzenie dokonania przelewu można przesłać na adres e-mail: ewidencjagruntow@umradom.pl.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty skarbowej.
- Przy odbiorze osobistym - dokument potwierdzający tożsamość: w przypadku osoby fizycznej - np. dowód osobisty w przypadku osób prawnych - dokument potwierdzający osobowość prawną oraz legitymację występującej osoby fizycznej do reprezentowania osoby prawnej (np. wyciąg z KRS, pełnomocnictwo); pełnomocnictwo udzielone przez właściciela nieruchomości.
Obywatel, Przedsiębiorca, Instytucja
Realizacja wniosku- zgodnie z art. 35 kpa.
Termin realizacji wniosku może ulec wydłużeniu w przypadku konieczności uprzedniej aktualizacji operatu ewidencyjnego (wprowadzenia zmiany do ewidencji np. zmiany nazwiska, ujawnienia budynku itp.).