Wniosek o wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych
Ogólny opis
Wniosek o wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych
Opis skrócony
- Uczniowski klub sportowy podlega wpisowi do ewidencji, prowadzonej przez starostów właściwych ze względu na siedzibę klubów. W przypadku miast na prawach powiatu, organem właściwym jest prezydent miasta.
- Uczniowskie kluby sportowe uzyskują osobowość prawną z chwilą wpisania do ww. ewidencji.
- Członkami uczniowskiego klubu sportowego mogą być w szczególności uczniowie, rodzice i nauczyciele.
- Statut uczniowskiego klubu sportowego powinien zawierać:
- nazwę odróżniającą go od innych stowarzyszeń, organizacji i instytucji;
- teren działania i siedzibę;
- cele i sposoby ich realizacji;
- sposób nabywania i utraty członkostwa oraz przyczyny utraty członkostwa;
- prawa i obowiązki członków;
- władze, tryb dokonywania ich wyboru, uzupełniania składu oraz ich kompetencje;
- sposób reprezentowania uczniowskiego klubu sportowego oraz zaciągania zobowiązań majątkowych;
- warunki ważności jego uchwał;
- sposób uzyskiwania środków finansowych oraz ustanawiania składek członkowskich;
- zasady dokonywania zmian statutu;
- sposób rozwiązania się uczniowskiego klubu sportowego.
- W przypadku klubów sportowych już działających, zadania komitetu założycielskiego związane z wpisem do ewidencji, realizuje zarząd klubu.
Wymagane dokumenty
- Wniosek Komitetu Założycielskiego o wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych, zawierający adres siedziby.
- Listę założycieli, zawierającą ich imiona i nazwiska, daty i miejsca urodzenia, miejsca zamieszkania oraz własnoręczne podpisy - minimum 7 członków założycieli klubu (stowarzyszenia), obywateli polskich, posiadających pełną zdolność do czynności prawnych z danymi wymaganymi przez ustawę Prawo o stowarzyszeniach.
- Statut w dwóch egzemplarzach podpisany przez wszystkich członków Komitetu Założycielskiego.
- Protokół z zebrania założycielskiego zawierający:
- uchwałę o przyjęciu statutu,
- uchwałę o wyborze Komitetu Założycielskiego,
- podpisy przewodniczącego zebrania i protokolanta.
- Informacją o adresie tymczasowej siedziby klubu sportowego.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Odbiorca usługi
Obywatel
Termin załatwienia sprawy
W terminie do 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku wydawana jest decyzja administracyjna o wpisie do ewidencji lub o odmowie wpisu.
Dodatkowe informacje
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
- 10 zł opłata skarbowa za wydanie decyzji.
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2017r. poz. 1257 z późn. zm.)
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2018r. poz. 1044 z późn. zm.)
-
Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. 2017r. poz. 210)
-
Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. 2018r. poz. 1263 z późn. zm.)
-
Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych. (Dz. U. 2011r. Nr 243, poz. 1449)
- Usługi dla obywateli - Sport i Rekreacja
W chwili obecnej, za pośrednictwem portalu Wrota Mazowsza,
dla wybranej usługi nie można złożyć dokumentu drogą elektroniczną
do żadnego urzędu