Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie i dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj politykę prywatności Przeczytaj politykę cookies
Zawiadomienie o zniszczeniu, uszkodzeniu, przemieszczeniu znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych
Opis skrócony
Usługa pozwala na zawiadomienie właściwego miejscowo starosty/prezydenta miasta na prawach powiatu o fakcie zniszczenia lub uszkodzenia lub przemieszczenia znaku geodezyjnego, albo o sytuacji zagrażania przez znak geodezyjny bezpieczeństwu życia lub mienia. Obowiązek prawny zgłoszenia spoczywa na: - właścicielu nieruchomości, na której znajdują się znaki geodezyjne, urządzenia zabezpieczające te znaki oraz budowle triangulacyjne (art. 15 ust. 3 pkt 2 Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne), - wykonawcach prac polegających na przeglądzie i konserwacji znaków geodezyjnych (§ 8 Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 15 kwietnia 1999 r. w sprawie ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych).
Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19
Wymagane dokumenty
Zawiadomienie o zniszczeniu lub uszkodzeniu lub przemieszczeniu znaku osnowy geodezyjnej.
Odbiorca usługi
Osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki nieposiadające osobowości prawnej.
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
Brak opłat
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy
Skargi i wnioski
Nie dotyczy
Informacje dodatkowe
Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. 2024r. poz. 1151 z późn. zm.)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 15 kwietnia 1999 r. w sprawie ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych (Dz. U. 2020r. poz. 1357)
Ochrona danych osobowych
Klauzula Informacyjna zgodna z Art. 13
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO:
Administratorem Państwa danych osobowych jest Starostwo Powiatu Grodziskiego, Daleka 11a, 05–825 Grodzisk Mazowiecki.
W sprawach dotyczących przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ochroną danych osobowych możecie Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@powiat-grodziski.pl, tel. 22 300 88 73.
Dane osobowe będziemy przetwarzać w celach:
wypełnienia obowiązków prawnych
realizacji umów
w pozostałych przypadkach dane są przetwarzane na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody na podstawie:
wyrażonej przez Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
w związku z wykonywaniem zapisów zawartych w umowach (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
w związku z realizacją obowiązków prawnych (art. 6 1 lit. c RODO)
w związku z wykonywaniem zadań realizowanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej (art. 6 ust. 1 lit. e RODO)
W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt. 3 odbiorcami Państwa danych osobowych będą organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz osoby posiadające dostęp do informacji publicznej w trybie ustawy o dostępnie do informacji publicznej, w przypadku w którym nie zachodzi podstawa do ograniczenia dostępu zgodnie z art. 5 Ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 1764 z 2017 r. z póź. zm.)
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych
prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne
prawo do żądania usunięcia danych osobowych (nie dotyczy przypadków określonych w Art. 17 ust. 3 RODO)
prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych
prawo do przenoszenia danych
prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych
W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie przy czym jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
Państwa dane nie będą przekazane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
Państwa dane będą przechowywane przez okres wynikający z celów przetwarzania opisanych w pkt. 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposobie i trybie określonym w przepisach RODO oraz Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000). Adres organu nadzorczego: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00–193 Warszawa, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01, kancelaria@uodo.gov.pl
Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Podanie danych jest obowiązkiem ustawowym wynikającym z art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2018.2096 t.j.) Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania w celu uczestnictwa w postępowaniu administracyjnym. Niepodanie danych powoduje niemożliwość uczestniczenia w postępowaniu administracyjnym.
lub
Podanie danych osobowych jest konieczne dla zawarcia i realizowania umowy. Niepodanie danych osobowych powoduje niemożliwość zawarcia i realizacji umowy.
lub
Podanie danych zachodzi na podstawie zgody na przetwarzanie danych. Podanie danych jest dobrowolne. Cel i zakres podanych danych jest określony w treści zgody.
Klasyfikacje usługi
Usługi dla obywateli - Geodezja i Kataster
Usługi dla przedsiębiorców - Geodezja i Kataster
Kategorie życiowe
Nieruchomości
Geodezja
Słowa kluczowe
Osnowa geodezyjna, znak osnowy, znak geodezyjny, znak grawimetryczny, znak magnetyczny, osnowa, geodezja, nieruchomości, uszkodzenie znaku geodezyjnego
Miejsce składania dokumentów
Zawiadomienie o zniszczeniu znaku osnowy geodezyjnej należy składać:
osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego/Urzędu Miasta,
za pośrednictwem poczty tradycyjnej,
za pośrednictwem poczty elektronicznej,
na adres elektronicznej skrzynki podawczej Starostwa Powiatowego/Urzędu Miast
Uwagi
W przypadku skierowania przez starostę/prezydenta miasta na prawach powiatu wniosku o przeprowadzenie przez Policję/Prokuraturę/Sąd Powszechny procedury dochodzeniowej w związku z podejrzeniem popełnienia wykroczenia z art. 48 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne termin rozpatrzenia sprawy wydłuża się.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.