Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie i dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj politykę prywatności Przeczytaj politykę cookies
SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWEJ NA RZECZ JEJ UŻYTKOWNIKA WIECZYSTEGO
Opis skrócony
Wniosek w przedmiotowej sprawie składają użytkownicy wieczyści (osoby fizyczne i prawne), którzy nie spełniają przesłanek o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości wynikających z ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości t. jedn. Dz. U. z 2012r. poz. 83. Sprzedaż nieruchomości na rzecz użytkownika wieczystego następuje za zgodą Rady Miejskiej. Rzeczoznawca majątkowy w operacie szacunkowym określa wartość rynkową nieruchomości oraz wartość prawa użytkowania wieczystego. Warunki sprzedaży określa protokół uzgodnień.Sprzedaż dokonywana jest w drodze umowy - aktu notarialnego.
Wymagane dokumenty
Wniosek – wg wzoru
Aktualny wyciąg z księgi wieczystej – oryginał
Aktualny wypis z ewidencji gruntów – oryginał
Informacja o niezaleganiu z opłatą roczną z tytułu użytkowania wieczystego - oryginał
Odbiorca usługi
Obywatel, Przedsiębiorca
Termin załatwienia sprawy
Do 4 miesięcy.
Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym. Terminy wynikające z Kodeksu postępowania administracyjnego nie mają zastosowania.
Informacja
Dodatkowe informacje
Opłata
Nie podlega
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Skargi i wnioski
--------------------------
Informacje dodatkowe
Podstawą dokonania sprzedaży jest przeznaczenie nieruchomości do sprzedaży w drodze uchwały Rady Miejskiej.
Koszty wyceny nieruchomości ponosi Wnioskodawca.
Wnioskodawca proszony jest o podanie nr telefonu w celu ułatwienia kontaktu.
O terminie dostarczenia wyceny i terminie podpisania protokołu uzgodnień Wnioskodawca jest informowany telefonicznie
Do podpisania protokołu uzgodnień konieczne jest posiadanie dowodu osobistego i numeru NIP.
Wpłaty ceny sprzedaży nieruchomości należy dokonać przed zawarciem aktu notarialnego w Kasie Urzędu lub na konto Urzędu .
Termin aktu notarialnego jest ustalany w porozumieniu z Wnioskodawcą.
Numer konta bankowego:
Bank PEKAO SANr 61 1240 6348 1111 0010 4058 8264
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. 2024r. poz. 1061 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. 2018r. poz. 121 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2021r. poz. 361 z późn. zm.)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.