Wydanie zaświadczenie potwierdzającego utrzymanie i konserwację nieruchomości wpisanej indywidualnie do rejestru zabytków zgodnie z przepisami o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
Ogólny opis
Wydanie zaświadczenie potwierdzającego utrzymanie i konserwację nieruchomości wpisanej indywidualnie do rejestru zabytków zgodnie z przepisami o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
Opis skrócony
Wojewódzki Konserwator Zabytków wydaje zaświadczenia stwierdzające dochowanie obowiązku utrzymania i konserwacji zabytku zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Przed wydaniem zaświadczenia może zostać przeprowadzone w koniecznym zakresie postępowanie wyjaśniające.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o utrzymaniu i konserwacji nieruchomości wpisanej indywidualnie do rejestru zabytków zgodnie z przepisami o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
- Dowód wniesienia opłaty.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
- Obywatel,
- Przedsiębiorca,
- Instytucja,
- Samorząd.
Termin załatwienia sprawy
Zaświadczenie o utrzymaniu i konserwacji nieruchomości wpisanej indywidualnie do rejestru zabytków zgodnie z przepisami o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami wydawane jest w terminie do 7 dni.
Dodatkowe informacje
Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o żądanej treści wnosi się do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia za pośrednictwem organu, który je wydał.
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
- ulepszenia organizacji,
- wzmacnianie praworządności,
- usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom,
- ochrony własności społecznej,
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za wydanie zaświadczenia.
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
Wydanie zaświadczenia warunkuje zwolnienie od podatku od nieruchomości zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych, w myśl którego: „zwalnia się od podatku od nieruchomości: grunty i budynki wpisane indywidualnie do rejestru zabytków, pod warunkiem ich utrzymania i konserwacji, zgodnie z przepisami o ochronie zabytków, z wyjątkiem części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej;”.
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2018r. poz. 2096 z późn. zm.)
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2019r. poz. 1000 z późn. zm.)
-
Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2018r. poz. 2067 z późn. zm.)
- Usługi dla obywateli - Konserwacja zabytków - Zabytki nieruchome
- Usługi dla przedsiębiorców - Konserwacja zabytków - Zabytki nieruchome
- Zabytek
- Nieruchomość
- Inwestycja
W chwili obecnej, za pośrednictwem portalu Wrota Mazowsza,
dla wybranej usługi nie można złożyć dokumentu drogą elektroniczną
do żadnego urzędu