Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Ogólny opis
Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Opis skrócony
Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego albo opuszcza miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się. Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej dotyczy zatem osoby, która uchybiła powyższemu obowiązkowi i faktycznie nie przebywa w miejscu zameldowania i dobrowolnie je opuściła. Wszczęcie postępowania o wymeldowanie następuje na wniosek lub z urzędu.
Wymagane dokumenty
- Pisemny wniosek.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
- Do wglądu: tytuł prawnego do lokalu, z którego wymeldowanie ma nastąpić.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
Termin załatwienia sprawy
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku (do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu).
W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.
Dodatkowe informacje
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
- ulepszenia organizacji,
- wzmacnianie praworządności,
- usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom,
- ochrony własności społecznej,
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
- Opłata skarbowa w kwocie 10 zł za wydanie decyzji.
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2018r. poz. 2096 z późn. zm.)
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2019r. poz. 1000)
-
Ustawa z dn. 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. 2019r. poz. 1397)
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r.w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (Dz. U. 2015r. poz. 1984)
- Usługi dla obywateli - Sprawy obywatelskie - Meldunki
W chwili obecnej, za pośrednictwem portalu Wrota Mazowsza,
dla wybranej usługi nie można złożyć dokumentu drogą elektroniczną
do żadnego urzędu