Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie i dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Przeczytaj politykę prywatności Przeczytaj politykę cookies
Zawiadomienie o powołaniu terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia
Ogólny opis
Zawiadomienie o powołaniu terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia
Opis skrócony
Zarząd terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia jest obowiązany, w terminie 14 dni od chwili jej powołania, zawiadomić o tym organ nadzorujący właściwy ze względu na siedzibę tej jednostki - starostę (w miastach na prawach powiatu - prezydenta miasta), podając skład zarządu i adres siedziby jednostki, oraz doręczyć statut stowarzyszenia.
Obowiązek zawiadomienia starostę dotyczy także wszelkich zmian w składzie zarządu i adresie siedziby terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia oraz w statucie stowarzyszenia.
Wymagane dokumenty
Zawiadomienie o powołaniu terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia, określające skład zarządu i adres siedziby jednostki.
Statut stowarzyszenia.
Uchwała o powołaniu terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia, podjęta przez organ statutowo upoważniony do utworzenia tej jednostki.
Protokół z wyboru zarządu terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia.
Odbiorca usługi
Obywatel
Termin załatwienia sprawy
W terminie do 30 dni od złożenia kompletnego zawiadomienia dokonywany jest wpis do wewnętrznej ewidencji terenowych jednostek organizacyjnych stowarzyszeń.
Dodatkowe informacje
Tryb odwoławczy
Brak
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Opłata
Postępowanie wolne od opłat.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. 2020r. poz. 2261)
Klasyfikacje usługi
Usługi dla obywateli - Sprawy obywatelskie - Stowarzyszenia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.