]]>

Szukaj w:

KARTA OGÓLNA USŁUGI

Wniosek o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności o zameldowaniu

Ogólny opis

Wniosek o wydanie zaświadczenia z akt ewidencji ludności o zameldowaniu

Opis skrócony

Obywatel polski, może złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu. Zaświadczenia są ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania, przy czym zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy jest ważne nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania. Zaświadczenia, o zameldowaniu, wydaje się, w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Wymagane dokumenty

Wypełniony formularz wniosku w formie pisemnej albo w formie dokumentu elektronicznego.

Dowód osobisty albo w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości. W przypadku załatwienia sprawy przez Internet uwierzytelnienie wnioskodawcy następuje za pośrednictwem Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej.

W przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika dodatkowo pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania i dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości w przypadku dokumentu elektronicznego dokument pełnomocnictwa opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Oryginał dowodu uiszczenia opłaty, wydruk (skan wydruku) lub potwierdzenie przelewu bankowego w postaci elektronicznej.

Odbiorca usługi

Obywatel

Termin załatwienia sprawy

Zaświadczenie powinno być wydane niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.

Dodatkowe informacje

Tryb odwoławczy

Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia przysługuje zażalenie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie, w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy: ulepszenia organizacji, wzmacnianie praworządności, usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom, ochrony własności społecznej, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca

Opłata

Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za wydanie zaświadczenia.

Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Informacje dodatkowe

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024r. poz. 572)
  2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. 2025r. poz. 274 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. 2024r. poz. 1557 z późn. zm.)
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2023r. poz. 2111 z późn. zm.)

Klasyfikacje usługi

  1. Usługi dla obywateli - Sprawy obywatelskie
  2. Usługi dla obywateli - Sprawy obywatelskie - Meldunki

Kategorie życiowe

  1. Meldunek

Zrealizuj usługę przez Internet

Liczba wyświetleń: 659015