Wyszukaj usługę
KARTA OGÓLNA USŁUGI
Wydanie zaświadczenie potwierdzającego utrzymanie i konserwację nieruchomości wpisanej indywidualnie do rejestru zabytków zgodnie z przepisami o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
Ogólny opis
Wydanie zaświadczenie potwierdzającego utrzymanie i konserwację nieruchomości wpisanej indywidualnie do rejestru zabytków zgodnie z przepisami o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
Opis skrócony
Wojewódzki Konserwator Zabytków wydaje zaświadczenia stwierdzające dochowanie obowiązku utrzymania i konserwacji zabytku zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Przed wydaniem zaświadczenia może zostać przeprowadzone w koniecznym zakresie postępowanie wyjaśniające.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o utrzymaniu i konserwacji nieruchomości wpisanej indywidualnie do rejestru zabytków zgodnie z przepisami o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
- Dowód wniesienia opłaty.
- Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Odbiorca usługi
- Obywatel,
- Przedsiębiorca,
- Instytucja,
- Samorząd.
Termin załatwienia sprawy
Zaświadczenie o utrzymaniu i konserwacji nieruchomości wpisanej indywidualnie do rejestru zabytków zgodnie z przepisami o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami wydawane jest w terminie do 7 dni.
Dodatkowe informacje
Tryb odwoławczy
Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o żądanej treści wnosi się do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia za pośrednictwem organu, który je wydał.
Skargi i wnioski
- Przedmiotem skargi może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
- ulepszenia organizacji,
- wzmacnianie praworządności,
- usprawnienie pracy i zapobieganie nadużyciom,
- ochrony własności społecznej,
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Przedmiotem wniosku mogą być między innymi sprawy:
Organ właściwy dla załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Opłata
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za wydanie zaświadczenia.
- Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
Informacje dodatkowe
Wydanie zaświadczenia warunkuje zwolnienie od podatku od nieruchomości zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych, w myśl którego: „zwalnia się od podatku od nieruchomości: grunty i budynki wpisane indywidualnie do rejestru zabytków, pod warunkiem ich utrzymania i konserwacji, zgodnie z przepisami o ochronie zabytków, z wyjątkiem części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej;”.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2018r. poz. 2096 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2019r. poz. 1000 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2018r. poz. 2067 z późn. zm.)
Klasyfikacje usługi
- Usługi dla obywateli - Konserwacja zabytków - Zabytki nieruchome
- Usługi dla przedsiębiorców - Konserwacja zabytków - Zabytki nieruchome
Kategorie życiowe
- Zabytek
- Nieruchomość
- Inwestycja
W chwili obecnej, za pośrednictwem portalu Wrota Mazowsza, dla wybranej usługi nie można złożyć dokumentu drogą elektroniczną do żadnego urzędu
Liczba wyświetleń: 7565540